TIPS ATASI MIGRAIN DENGAN CEPAT BERSAMA SHAKLEE

Sakit kepala dan Migrain mesti familiarkan? Yer la macam pernah kena jer semua. Cuma kuat dan tak kuat jer. Saya pun pernah sakit kepala tapi tak adalah sampai kena migrain. Tapi saya pernah tengoh orang yang kena migrain ni. Kesian sangat-sangat.  Dan yang saya kesian sebab bila mereka dapat migrain mereka terus ambil panadol @ ubat tahan sakit untuk hilangkan sakit tu. 


Padahal semua orang tahu panadol @ ubat tahan sakit tu amat bahaya tapi tulah mungkin dah tiada cara dan inginkan cara yang cepat mereka terus telan panadol. Jadi entri ni saya tulis adalah untuk bantu anda dari terus amalkan telan panadol dan ubat tahan sakit. Sebelum tu kita kenali dulu macam mana seseorang tu dapat migrain.
J
SEBAB-SEBAB BERLAKUNYA MIGRAIN

> KETURUNAN - Penyakit turun menurun

> DIET - Diet yang tidak sihat yang menurunkan kandungan gula dalam darah mungkin boleh menyebabkan anda migrain

> PEMAKANAN - Terlalu banyak pengambilan makanan yang mengandungi MSG, cheese, coklate dan kacang juga boleh menyebabkan migrain

> HORMON TAK STABIL - Turun naik paras estrogen yang tidak tentu akan menyebabkan migrain

> PENGAMBILAN PIL PERANCANG - Pil merancang yang ada dipasaran kebanyakan mengandungi estrogen dimana ianya boleh menyebabkab migrain. Jadi wanita yang mengambil pil perancang biasa akan ada migrain

> HAID - Waktu sebelum, semasa dan selepas haid biasa akan membuatkan wanita terkena migrain

> WAKTU TIDUR - Waktu tidur yang tidak tentu juga akan menyebabkan migrain. Samada terlebih tidur @ terkurang tidur

> PENGAMBILAN UBAT TERTENTU - Pengambulan ubat yang menyebabkan saluran darah mengembang. Dan inilah akan menyebabkan anda diserang migrain. Begitu juga dengan prngambilan herba seperti herba yang mengandungi GINGO BILOBA

> STRESS DAN TEKANAN EMOSI - Stress dan tekanan emosi yang tak stabil juga merupalan salah satu berlakunya migrain. Jadi lena pastikan emosi sentiasa dalam keadaan stabil setiap masa

> PENGGUNAAN KOMPUTER - Menonton tv dan kerap menggunakan komputer juga boleh menyebabkan migrain kerana mata yang tidak rehat akan penat sehingga boleh menganggu sistem otak

> MEROKOK

> Orang yang kerap mengambil minuman berkafein seperti kopi, nescafee, teh dan sebagainya juga boleh membantu anda mendapatkan migrain.

CARA MERAWAT MIGRAIN 

1. Daun Misai Kucing



Ambil daun misai kucing dan masukkan salam segelas air yang sedang mendidih. Minum airnya setiap waktu pagi dan malam iaitu sebelm tidur.

2. Fresh Orrange



Oren @ jus oren boleh merawat migrain kerana oren mengandungi Vitamin C dimana Vitamin C adalah vitamin yang boleh melegakan migrain anda. Jadi selalulah ambil Vitamin C @ selalulah minum jus oren.

3. Tidur yang Cukup



Pastikan waktu tidur anda terancang. Jangan terlebih tidur mahupun kurang tidur. Kekurangan tidur boleh menjurus anda kepada migrain. Jadi sesibuk mana anda perlu pastikan tidur adalah mencukupi.

4. Mandi 



Jika anda diserang migrain keraplah basahkan kepala anda @ terus mandi. Sekurang-kurangnya 3 kali sehari. Tapi anda tak galakan mandi tengah hari sebaliknya mandilah selepas zuhur. Selepas mandi ambillah masa sekejap untuk baringkan diru. In Syaa Allah migrain anda akan hilang.

5. Jauhi cahaya Berlebihan




Seelok-eloknya bila kena migrain,jauhkan diri anda dari berada dalam keadaan bilik @ suasana yang ada cahaya yang berlebihan. Jadi tutuplah lampu dan rehatkan diri dalam suasana gelap untuk sementara.

6. Kurangkan pengambilan Kafein

Yang memang sukakan minuman berkafein anda disarankan tidak minum @ kurangkan pengambilan. Kalau masih berterusan bukan migrain anda tidak akan hilang.

7. Sujud



Sujud adalah cara paling terbaik untuk hilangkan migrain. Jadi setiap sujud terakhir dalam solat anda disarankan mengamalkan sujud yang lama dan berdoalah supaya migrain dapat pulih. Otak manusia sebenarnya memerlukan darah yang cukup untuk berfungsi secara normal. Tapi ada beberapa urat saraf yang tidak dimasuki oleh darah. Jadi bila dengan bersujud sahaja barulah darah akan mengalir ke bahagian urat saraf tadi.

DOA UNTUK HILANGKAN SAKIT MIGRAIN



VITAMIN SHAKLEE UNTUK ATASI MIGRAIN


TIPS ATASI MIGRAIN DENGAN CEPAT BERSAMA SHAKLEE

Alhamdulillah sepanjang saya amalkan Shaklee setiap hari, ianya dapat mengatasi sakit kepala. Dan ianya amat sesuai untuk yang mengalami migrain. Untuk mendapatkan Vitamin Migrain Shaklee anda boleh hubungi saya. In Syaa Allah setiap pembelian produk dengan saya akan diberi panduan dari segi cara makan atau sebagainya.

Hubungi saya segera untuk dapatkan Vitamin ini. Yang berada di kawasan berhampiran perkhidmatan COD disediakan. Yang jauh Pos Laju digunakan.

COD Area: Kota Bharu, Kadok, Mulong, K.Kerian, Pasir Tumboh, Kok Lanas

Wan Jaa
ID:932441
0132287224 


Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA