HOLIDAY TRIP KAKAK

Biasa kalau pergi bercuti mesti kita 4 beranak turut serta. Tak pernah sekalipun antara kami bercuti tak cukup korum. Tapi kali ni kakak bercuti tanpa ibu, baba dan adik. Hah kenapa ? Terkejut ? Saya nie bukanlah ibu zalim yang sanggup lepaskan anak pergi holiday sorang-sorang tau. Kena pulak kakak tu baru 4 tahun. Tak tahu apa benda lagi.

Tapi disebabkan makcik dia aka pengasuh dia ada maka saya lepaskan. Mana taknya? Seminggu tu dia nak pergi. Tapi sebab tak sanggup nk tengok dia menangis sampai tak ada suara. Sebelum ni dah merajuk nak ikut jadi kali nie terpaksa lepaskan. Asalkan dia happy. 

Mana tak happynya sebab dapat naik keretapi yang sudah lama dia impikan. Dan dapat jumpa kawan baik dia aka sepupu..Isha namanya.  Kalau balik kampung pun kakak lah yang dia cari. 

First time keretapi. Kemain suka lagi dia

Berama Isha

Sebelum kakak pergi holiday macam-macam terlintas dalam kepala ibu nie. Boleh ker kakak tidur tanpa ibu? Menangis ker nanti? Kang kencing malam siapa yang nak uruskan? Alhamdulillah rupanya anak ibu ni tak sepertimana ibu fikir. Kakak dah boleh berdikari..hari-hari call tanya khabar dia Alhamdulillah dia gembira. Jadi saya dan baba dia pun turut happy. Tapi lepas nie tak bagi dah. Kalau nak pergi memang kena ada ibu, baba dan adik. Tak sanggup rasanya nak berpisah lagi.hehehe

Nie antara tempat-tempat yang kakak pergi.

 Nie tempat pembarisan tamat latihan askar
 Port Dickson


 Menara Tamansari Melaka

 Bukan main happy lagi dapat naik menara

 Bersama makcik dan sepupu

Kakak dan mok na

Dapat naik beca lagi..sukaanyerr

Hah tu la holiday trip kakak. Happy sangat katanya. Siap bagitahu ibu dan baba yang lepas nie kena pergi lagi. Kakak nak bawa ibu, baba dan adik. Dan yang paling terharu sangat-sangat ialah balik dari holiday terus cari ibu dan baba. Peluk dan terus cakap "Kakak rindu baba ,ibu dan adik". 

Allahuakbar. .. Syukur sangat atas amanah-MU ini. Anak kecil yang memberi sinar untuk kami sekerluaga. In Syaa ALLAH akanku jaga amanah ini sebaik mungkin. Terima kasih Allah.

LOVELY

WAN JAA
ID SHAKLEE:932441
0132287224

Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA