KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA

Assalamualaikum dan selamat tengah hari. Tengah sarapan ker? Ok la. Hari ni macam nak share pasal benjolan yang kerap jugalah naik dekat badan kita ni. Rata-rata semua mesti pernah kena @ naik benjolan tukan?

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA

BISUL !!

Pernah kena tak? So apa yang uolss buat bila kena bisul ni? Saya dah serik tau sebab dah 2 kali naik. Perit sangat-sangat. Sakit tu Allah saja yang tahu. Tapi kenapa bisul kerap timbul pada anggota badan kita yer? Nanti kita bincangkan k.

Sini saya nak share cerita saya sendiri. Pernah kena bisul dalam bulan puasa yang lepas. Ingat bisul biasa jer. Tapi rupanya-rupanya merbahaya. Hari ke3 saya terpaksa ke klinik kerana sakit sangat. Doktor pun terkejut sebab dah bengkak sangat. Check punya check doktor cakap nanah dah merebak ke area buku lali. N need to toreh..fuhhhh kuh semangat.

Nak tak nak terpaksa la.Selesai kena toreh, nanah dah keluar doktor pun balut. Dan saya diberi mc 5 hari. Ingat dah toreh tu baik la..tapi makan masa nak pulih sepenuhnya. Alhamdulillah saya consume VIVIX dan minum air penawar. Dekat sebulan luka pun semakin pulih. Alhamdulillah.

Kali kedua kena bisul naik lak dekat kaki sebelah kanan. Yang ni nasib baik. Nanah keluar dengan sendiri dan tak merebak. Dan sekarang dan 4 hari kena bisul dekat dengan area miss v. Allahuakbar ujian apakah ini. Ingat tak membesar tapi . Sakit sangat dan takut bermain dekat fikiran ni.

BAHAYAKAH BISUL YANG NAIK KAWASAN VAGINA ?

Apa pun saya dah ikhtiar. Sejak semalam saya dah ambil GARLIC SHAKLEE dan sapukan garlic pada area bisul tersebut. Alhamdulillah semalam boleh tidur lena. Still sakit tapi dah berkurangan sikit. Cuma yang bimbang bengkak masih tidak surut. Kita teruskan dulu ikhtiar ni kalau masih tak jadi esok kena usaha pergi klinik.

Antara petua yang saya amalkan ialah:-
πŸ‘‰Dengan bawang putih.
Ambil 1 ulas bawang putih kupaskan kulit dan basuh bersih. Lepas tu tumbuh halus dan sapu di sekitar kawasan bisul tadi. Anda akan berasa sangat pedih tapi tahan la demi untuk sembuh. Senang kan. Buat 2 3 kali sehingga menampakkan bisul dah semakin surut.

In Syaa Allah entry seterusnya saya akan kongsi sebab kenapa bisul terjadi dan bagaimana Garlic shaklee boleh menyembuhkan bisul samada bisul di kawasan sensitif seperti bisul di pungung @ bisul di kemaluan. Dan doakan saya pun sembuh dar bisul ni yer kawan2.

Love u...😍😍😍

Pengedar Shaklee Kelantan
SID : 93


Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT