PETUA HILANGKAN SELSEMA DAN DEMAN TANPA UBAT

Sejak kebelakangan ni anak-anak sering sangat dapat selsema dan demam. Mungkin sebab cuaca sekarang yang tak menentu menyebabkan anak-anak mudah diserang demam dan selsema. Tak usah katakan budak-budak kita pun biasa kena selsema kan? 

Kebiasaan di zaman yang serba canggih sekarang ni ramai yang malas nak berubat secara tradisional. Apa yang mereka buat terus jer bagi anak ubat klinik atau farmasi. Tak salah kita rujuk pada doktor tapi penhambilan ubat amat membahayakan tambah-tambah lagi anak kecil. Kredit pada Klinik Sayyidah Wakaf Che Yeh Kelantan. Anak-anak saya biasa saya bawa p klinik nie jer tp apa doktor sini cakap? Dia suggest berubat secara tradional. Madu adalah ubat segala penyakiy katanya. Terkedu saya mendengarnya. Dan lepas dapat anak kedua nie saya berusaha untuk tidak memberikan dia ubat. 

TIPS @ PETUA untuk rawat Demam dan SELSEMA

1) Kunyit Hidup dan Kapur


Untuk bayi dan anak-anak kecil amat sesuai diamalkan petua ni dimana sapukan sedikit kunyit hidup bada bahagian batang hidung mereka. Agak nampak kotor tapi kesannya amat bagus semacam disapu vicks dan akan menyamankan mereka. 

Alhamdulillah saya amalkan untuk anak saya sedang selsema semalam. Pagi ni sudah kering tapi masih saya sapu. 


2) Daun Sireh


Ramas beberapa helai daun sireh biar keluar lendirnya dan sapukan di bahagian batang hidung.

3) Halia


Ketuk halia dan campurkan ke dalam air perahan limau. Minum samada panas atau suam. Halia dikatakan dapat membantu menghilangkan rasa sejuk dalam badan.

4) Bawang Putih

Bawang putih biasa juga saya amalkan untuk anak saya. Ada 2 kaedah biasa digunakan. Satu bakar bawang putih, ketuk dan campurkan dalam air suam. Lepas tu minum. Kedua yang biasa saya gunakan ialah bakar, ketuk @ penyet dalam sedikot minyak dan seterusnya sapu di tapak kaki anak. Anda boleh rujuk gambar di atas. In Syaa ALLAH deman dan selsema cepat sembuh.

5) Madu


Madu boleh dikatakan dapat mencairkan kahak jadi amat elok diamalkan oleh bayi yang selsema dan batuk berkahak. Malah untk imunisasi yang baik seeloknya diamalkan setiap hari. Samada dicampurkan dalam susu @ pun campur sdikit air dan bagi anak minum. Alhamdulillah saya sudah amalkan untuk anak saya Set Combo Madu ni.Walaupun dapat selsema dan batuk berkahak ianya cepat hilang. Dan anak saya sangat sukakan madu ni. 

Sesiap yang nak cuba untuk anak-anak yang boleh dapatkan madu nie melalui FB SELESAIKAN MASALAH BATUK DAN SELSEMA ANAK ANDA.

6) Mandi dan Basuhkan Ubun-ubun Anak Anda dengan Kerap

Anak yang selsema dan demam seeloknya dimandikan dengan kerap. Sekurang-kurangnya 3 kali sehari. Ini adalah untuk menurunkan suau badan yang panas. Dan kerap membasahkan ubun-ubun supaya selsema akan hilang. Biasa petua basahkan ubun-ubun ni adalah dari zaman nenek-nenek kita lagi. 

Tapi sekarang mungkin rumit dan ibu bapa tiada masa. Mesti ramai yang mencari altenatif moden yang lebih senang. Jadi jom kita tengok apa tips @ petua moden yang boleh anda lakukan.

TIPS @ PETUA MODEN UNTUK SEMBUHKAN SELSEMA DAN DEMAM


Selain TIDUR yang mencukupi dan mengamalkan pengambilan buah-buahan yang tinggi VITAMIN C, petua moden yang anda perlukan ialah mengambil supplement seperti Vitamin C. Dengan hanya telan 2 biji vitamin C. In Syaa ALLAH selsema akan hilang. Dan inilah yang selalu saya amalkan. Dengan mengamalkan VITAMIN C SHAKLEE sebiji sehari alhamdulillah saya susah nak dapat selsema.  

VITAMIN SHAKLEE YANG MEMBANTU DALAM DEMAN DAN SELSEMA

PETUA HILANGKAN DEMAM SELSEMA TANPA UBAT

Dapatkan tips hilangkan Demam Selsema dengan cepat bersama Vitamin SHAKLEE ekslusif dari saya dengan setiap pembelian. 

Jadi yang ingin mendapatk Vitamin SHAKLEE boleh hubungi saya tanpa segan silu. In Syaa Allah saya akan membantu anda.

Wan Jaa
0132287224
ID:932441
FB: Af CORNER


Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA