RAWATAN DAN VITAMIN TERBAIK UNTUK SAKIT SENDI DAN LUTUT

Assalamualaikum semua. Hari ni rasa terpanggil nak kongsi tentang rawatan dan vitamin terbaik untuk sakit sendi dan lutut. Ada ker antara korang yang sedang alami masalah sakit sendi dan lutut ni? Kalau yang sedang alaminya seeloknya teruskan membaca dan Jaa berharap ianya akan membantu korang dalam mengatasi masalah sakit sendi dan lutut ni.


Kalau bukan kita yang kena mungkin mak-mak kita betul tak? Minggu lepas saya mak saya pun merungut sakit sendi dan sakit lutut. Nak jalan pun susah. Tambah-tambah bila nak bangun dari duduk. Allah jer la tahu betapa sakitnya dia cakap. Kesian melihat dia saya pun bagi dia cuba Vitamin Shaklee untuk masalah sakit sendi dan lutut ni. Alhamdulillah seminggu amal VIVIX mak cakap dah ok cikit. Nak bangun dah tak sakit dah. Jalan pun ok dah. Sebelum ni mak dah ambil Ostematrix vitamin memang khas untuk masalah tulang.

Jadi pada mereka yang sedang alami masalah sakit sendi dan lutut ni atau mak ayah yang menderita sakit ni bolehlah ikhtiar dengan SET SAKIT SENDI & LUTUT Shaklee. Tak perlu bimbang sebab korang boleh bagi mengikut baget korang. In Syaa Allah Jaa boleh bantu korang untuk pilih vitamin mana yang terbaik untuk korang. 

APAKAH SAKIT SENDI?

Sakit sendi merupakan ciri peradangan bersama (arthritis, seperti arthritis rheumatoid dan osteoartritis) dan jangkitan, dan jarang sekali ia boleh menjadi penyebab kanser sendi. Kesakitan di dalam sendi adalah punca biasa kesakitan bahu, sakit pergelangan kaki, dan sakit lutut. Kesakitan bersama juga disebut sebagai arthralgia.

Terdapat beberapa jenis sakit sendi, antaranya:
  1. Sakit Lutut: Sakit lutut mungkin merupakan sendi yang paling kerap rosak dan sangat terdedah kerana ia bergantung kepada berat badan sepenuhnya.
  2. Keradangan sendi: Jika anda telah cedera baru-baru ini dan tiba-tiba terasa sakit lagi, kemungkinan lapisan sendi dan tendon telah mengalami keradangan. Keadaan yang disebut sinovitis traumatik. Ia biasanya tidak menyebabkan kemerahan atau haba.
  3. Gout @ pseudogout: Jika kulit di atas sendi panas dan merah, dan rasa sakit datang dalam serangan berulang, punca itu mungkin sama ada gout. Gout biasanya menjejaskan sendi jari kaki pertama, sebelum menjejaskan sendi lain.
  4. Kerosakan pada tulang rawan di belakang lutut: Kesakitan lutut yang terasa lebih teruk semasa naik atau turun tangga boleh menjadi tanda luka yang rosak – keadaan yang dipanggil chondromalacia patellae.
  5. Haemarthrosis: Jika anda baru-baru ini mengalami kecederaan pada sendi lutut, seperti ligamen yang koyak atau patah lutut, ia boleh menyebabkan pendarahan ke ruang bersama. Ini dikenali sebagai haemarthrosis.
credit: http://vitamin-cerdik.com

VITAMIN TERBAIK UBATI SAKIT SENDI & LUTUT


1. VIVIX
  • Kandungan Resvetrol yang terdapat dalam Vivix memainkan peranan penting dalam sakit sendi ni dimana ianya membantu dalam mengekalkan dan memperbaiki fungsi dan struktur sendi. Ia juga dapat mengurangkan faktor-faktor yang menjadi punca penyakit berkaitan sendi.  
  • Seterusnya penyelenggaraan yang baik pada sendi normal, juga memberikan perubahan yang lebih baik terhadap kesan fisiologi kepada sendi termasuklah (faedah yang positif) daripada segi:
    •  Kelebaran ruang sendi (joint space width on radiographs) 
    • Pergerakan
    • Kekakuan (stiffness ) 
    • Ketidakselesaan sendi
  • Secara spesifiknya kajian saintifik ini dijalankan terhadap penyakit osteoarthritis (OA), iaitu sejenis penyakit pada sendi yang serius. Yang mana terjadinya radang pada sendi atau kerosakan pada tulang rawan. Orang yang sakit sendi biasa, kalau tidak dicegah daripada awal sangat mudah nak kena OA ni.
Kalau hendak lebih faham secara ringkasnya, kajian menunjukkan resvetrol (bahan utama dalam Vivix) berkesan untuk mengatasi masalah keradangan, antioksidan, memperbaiki DNA dan menghalang sel daripada bermutasi.

2. OMEGA
  • Mengikut kajian, pengambilan Omega 3 dari minyak ikan secara konsisten boleh membantu mengurangkan simpston sakit sendi dan membantu mengurangkan kebergantungan kepada ubat tahan sakit (pilkiller).
  • Omega Guard adalah omega 3 yang melambatkan degradasi tulang rawan dimana ianya boleh membantu mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi. jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam sakit sendi. Selain itu omega juga bertindak sebagai pelincir dimana ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.
3. OSTEMATRIX
  • Ostematrix merupakan kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium dalam tulang dan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi.
  • Ramai yang mengambil terlalu banyak kalsium tapi tak cukup magnesium.Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tetapi juga membantu mengurangkan gejala Osteoarthritis. 
ANTARA TESTIMONI SET SENDI SHAKLEE




Macam mana nak dapatkan Set Sakit Sendi & Lutut ni yer? Senang jer. Korang boleh terus hubungi Jaa melalui call ataupun whatsapp. Jaa merupakan Pengedar Shaklee Kota Bharu dan juga Pengedar Shaklee Ketereh. In Syaa Allah Jaa akan bagi yang terbaik untuk korang. Sebab setiap pembelian korang akan dapat FREE KONSULTANSI. 

Pada yang berada di area dekat dengan Jaa, Jaa akan COD. Bagi yang berada jauh jangan bimbang sebab Jaa ada menggunakan courier samada Pos Laju ataupun GDEX.

Semoga bermanfaat dan Happy Shooping 😊

JAA (0139141124)
FB: Wan Nurhasliza Wan Taib
Page: Mommy's vitamin cantik
IG: vitamincantik_shakleeketereh
Blog: http://vitaminkucorner.blogspot.com

Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA