6 SEBAB OMEGA GUARD DIKENALI MINYAK IKAN TERBAIK DUNIA

Mesti semua dah familiar dengan minyak ikan kan? Bunyi minyak ikan jer mesti semua tahu kepentingannya pada otak dan rata-rata ibu ayah beli minyak ikan ni untuk meransang perkembangan otak anak-anak. Walhal banyak lage kelebihan minyak ikan ni pada badan kita. Nak-nak minyak ikan Shaklee iaitu OMEGA GUARD. Ada yang dah tahu tentang minyak ikan Omega Guard nikan? Tapi masih ramai yang belum kenalkan? So post kali ni Jaa akan kongsikan 6 sebab Omega Guard dikenali minyak ikan terbaik dunia. 


Omega Guard merupakan salah satu produk Shaklee yang dikenali HOT ITEM jugalah. Omega Guard merupakan 10 produk  Shaklee yang terlaris dipasaran. Kenapa ia boleh tergolong dalam top 10 produk Shaklee ? Kerana banyak manfaat yang boleh diperolehi dari Omega Guard ni dan ianya sesuai untuk semua lapisan umur bermula dari anak itu dah pandai menelan denga sendirinya.


Spektrum lengkap asid lemak perlu omega-3 dengan ketulenan tinggi adalah nutrien yang anda perlukan untuk badan yang kuat dan sihat.

Antara pelbagai lemak yang ada, terdapat satu yang anda tidak boleh kurangkan – asid lemak penting omega-3, dimana tubuh anda tidak mampu hasilkan sendiri. Dua jenis utama adalah EPA dan DHA, penting untuk kesihatan manusia.* ( Info: Shaklee website )

KEISTIMEWAAN OMEGA GUARD

Omega Guard ni merupakan minyak ikan yang terbaik di dunia yang dikenali sebagai produk yang paling bagus, BERKESAN dan SELAMAT. Kenapa Jaa boleh kata macam tu yer? Ok jom kita terjah apakan antara sebab ianya adalah minyak ikan terbaik dunia.

6 SEBAB OMEGA GUARD DIKENALI MINYAK IKAN TERBAIK DUNIA
  1. Penyulingan Molekul 3 Peringkat
    1. Kenapa disuling sampai 3 peringkat? Ini bagi memastikan ketulenan dan kepekatan minyak ikan yang kita makan tu. Proses proprietari ni memekatkan Omega 3 dan yang paling penting menyingkirkan komponen bahaya seperti raksa, plumbum, arsenik, kadmium, dioxins dan lain-lain bahan cemar. Bahan-bahan ni memang kompem ada la kalau kita ambik dari sumber marin ni. 
      Sebab tu la kena betul-betul suling supaya benda-benda tu tak termasuk dalam minyak ikan yang kita nak makan. 
      Proses penyulingan ini melibatkan
      • Suhu dan tempoh pemprosesan dikawal bagi melindungi integriti yang terbaik untuk minyak ikan yang berkualiti.
      • Meminimumkan degradasi haba
      • Proses penyulingan suhu rendah membantu membuang lemak tepu, sekaligus menghasilkan omega 3 yang tulen dan sangat pekat. Bahan cemar yang sering terdapat di dalam minyak ikan dan ikan akan dikeluarkan, termasuk plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB.
  2. Kualiti Terjamin
    1. Minyak ikan Omega guard ni bergred farmaseutikal. Apa maksudnya? 
      Omega 3 yang mempunyai gred farmaseutikal mempunyai kualiti  yang lebih tinggi berbanding minyak ikan yang bukan bergred farmaseutikal.
      Ia menunjukkan tahap ketulenan yang sangat tinggi. 

      Jadi nak cari minyak ikan, pastikan ianya bergred farmaseutikal. Omega Guard, memang dijamin bergred farmaseutikal. 

  3. Mempunya EPA dan DHA yang tinggi
    • Satu sajian memberikan 999mg asid lemak omega 3 (546mg EPA dan 360mg DHA )
  4. Mengandungi 7 Spektrum Asid Lemak Omega Tulen
    1. Kenapa minyak ikan yang bagus perlu ada cukup 7 spektrum? 
    2. Kebanyakan pengilang minyak ikan kini hanya fokus untuk menghasilkan omega-3 bergred farmaseutikal sahaja. Di mana ia menumpukan minyak ikan ke dalam struktur kimia baru yang dinamakan etil esther,bukannya secara alam semula jadi. Tambahan pula, konsentrat ini mengandungi hanya satu atau dua jenis omega-3 yang terpencil: iaitu spektrum yang paling popular EPA dan DHA  tetapi lupa dengan spektrum yang lain.
    3. Antara 7 spektrum Asi Lemak Omega ialah DHA (docosahexenoic acid), EPA (eicosapentaenoic acid), ALA (Alpha-linolenic acid), SDA (Stearidonic acid), ETA (Eicosatetraenoic asid), HPA (Heneicosapentaenoic acid), DPA (docosapentaenoic acid) 
      5.  Diiktiraf oleh FRIEND OF SEA
    • Haa ini special sebab pengiktirafan ini bagi memastikan bekalan berterusan minyak ikan berkualiti tanpa menjejaskan alam sekitar. Ye lah Shaklee sangat mengambil berat tentang bagaimana sumber ikan diambil dan bagaimana nak kekalkan populasi ikan. 
    • Shaklee guna teknologi satelit check populasi ikan supaya ikan yang diambil tu bukan jenis ikan yang mudah pupus. Jadi, boleh elak dari musnahkan populasi ikan. Ikan tu pulak tidak ditangkap masa membiak ke mengawan ke. haa gitu.
      6. Bau dan Rasa hanyir yang minima 
    •  Bila kita makan minyak ikan yang tinggi kepekatan dan ketulenannya, mesti lah bau hanyir ikan menusuk kalbu. Tapi minyak ikan Omega Guard kurang bau dan rasa kesan hanyir tersebut. 
    • Anak-anak pun suka kunyah macam tu jer sebab baunya yang kurang hanyir.
(sumber: http://nurulaziyana.blogspot.com)


MANFAAT OMEGA GUARD

• Menyokong Kesihatan Jantung
• Menyokong fungsi Otak Yang Sihat
• Menyokong Fleksibiliti Sendi
• Nutsisi penting untuk ibu hamil dan ibu menyusu
• Menyokong kesihatan Kulit
• Meningkatkan kesihatan Imun
• Menkningkatkan Kesihatan Sperma

Bulan ni Shaklee buat PROMOSI untuk Peminat dan pengamal Omega Guard tau. So jangan lepaskan peluang yer. Memang harga jimat berbaloi. 

Sebotol RM136 (90BJI)

Harga Promosi 
  • Beli 2 botol LESS 5%
  • Beli 6 botol FREE 1 botol
Jimatkan? Nak lagi jimat ? Boleh jer. Join Ahlin Dibawah team Jaa In Syaa Allah korang akan dapat jimat lebih 20% setiap produk shaklee.

Nak order Omega Guard @ Produk Shaklee lain boleh terus hubungi Jaa, Pengedar Sah Shaklee Ketereh.

JAA 0139141124

FB: wan nurhasliza wan taib
Blog: http://vitaminkucorner.blogspot.com
Page: mommy's vitamin cantik
ID SHAKLEE: 932441


Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA