CABARAN 7 HARI BERBLOG, DAY 3: SESUATU YANG MENARIK ADA DALAM HANDBAG SAYA

Aduhh hai..Kenapalah tajuk macam gini kena buat. Benda yang paling saya tak suka orang tahu. Sahkan orang lain en hubby pun tak berani buka handbag saya tau..kikiki. tapi kalau dia buka ok jer. Tak der la sampai marah and nak gaduh-gaduh.

So anda semua memang. Bertuah la sebab awak-awak semua dapat tahu apa ada dalam bag saya tu. Semua gara-gara menyahut cabaran 7 hari berblog.Nak tak nak kena juga la saya tayangkan harta karung yang ada dalam bag saya tu.

Jom terjah apa ada di dalam..taraaaa


Nampak tak?  Tak ada pun sebenarnya. Yang ada tu pun semua barang yang saya guna hari-haru. Jom kita check satu-satu k.

Bag Duit aka Purse

Purse tu memang penting dan mesti ada dalam handbag saya sebab kalau tak ada maka hari tu puasa la saya..kikiki. Segala duit belanja,duit minyak,kad-kad bank dan yang penting ic memang ada dalam tu. Pendek kata bagaikan nyawa la..chewahh. Dan saya percaya anda pun samakan. Ker ada yang keluar mana-mana tak bawa purse?

Sampul Duit Raya

Sampul tu mesti akan sentiasa ada dalan handbag. Tak tahu la kenapa tapi kalau koyak saya mesti cari sampul lain ganti. Tak kisah pun sampul duit raya apa asalkan sampul duit raya.Pelikkan? Hehehe..Tak de la. Sebenarnya tu sampul duit yang mana duit tak sempat masuk bank.kikiki.Sebelum masuk bank saya simpan situ dulu. Itu jer sebab nak letak dalam purse dah ada ruang so letak macam gitu jer.

Manik

Mentang-mentanglah pandai jahit manik. Manik pun ada dalam bag. Hihihi.Entah la kenapa tiba-tiba manik tu ada. Mungkin yang jahit baju raya hari tu kut.

Ubat

Ubat tu memang saya selalu bawa sebab yang tu saya kena makan tiap-tiap hari. Kalau tertinggal mungkin akan dapat adik baru.hihihi.Dah tahukan ubat apa? Tiap kali tukar bag ubat ni pn mesti pindah sekali. Dah macam best friend saya la kiranya. Jadi saya akan bawa dia tak kira kemana saja saya pergi.

Perfume & Alat Mekap

Hah alatan nie kut yang buatkan my handbag tu berat. Mana taknya dulu alat-alat nie saya letak dalam bag asing. Bag make up orang panggil.Tapi sekarang nie dah tak perlu make up banyak-banyak. Sekadar bedak dan pelembap bibir dah cukup. Dengan dua asas tu pun kulit muka still nampak ceria. Hihihi perasan la pulak. Nie semua penangan produk shaklee la nie. Perfume pun saya pakai yang roll on jer. Kadang-kadang tak pakai pun. Badan pun dah tak ada bau yang tak menyenangkan.

Nota

Saya suka cari resepi kek. Jadi setiap resepi yang ditulis saya simpan dalam bag. Bila dah dibuat baru saya akan keluarkan dari bag. Entahlah minatkan jadi bila ada jer resepi yang baru mesti akan salin dan buat. Sekarang nie bercampur dengan nota kastam sekali sebab minggu depan dapat temuduga kastam. Jadi banyak kena study tu terpaksa buat nota tu. Doakan saya berjaya jer kawan-kawan.

Kunci Kereta

Last sekali ialah Kunci Kereta. Dalam gambar tu tak adakan? Sebab bila balik rumah kunci dah dikeluarkan dari bag. Tapi kunci kereta tu mesti selalu ada sebab kemana saja pergi mesti bawa kereta.

Ok kawan-kawan pembaca dah tahukan sekarang barang apa dalam bag saya? Tapi diam-diam jer la yer.tak perlulah cerita kat orang lain. Nanti malu saya.hehehe

Rasa itu jer la kut. Nanti jumpa lagi untuk cabaran seterusnya. Harap anda tidak boring membaca sehingga cabaran hari ketujuh.

Ok selamat malam.

Lovely
Wan Jaa

Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA