HAID TAK TERATUR HILANG DENGAN VIVIX SHAKLEE

Assalamualaikum pembaca semua. Apa khabar? Semoha semuanya baik-baik saja. Terima kasih yer sebab sudi membaca post-post saya dan diharap ianya membantu pada yang memerlukan. 

Kali ni nak cerita pasal haid tak teratur dikalangan wanita.  Adakah diantara pembaca semua yang ada masalah tak teratur ? Apa yang korang buat apabila hadapi masalah ini? Yang boleh dikatakan tiap bulan datang.


Haid tak tetatur adalah dimana berlakunya kitaran haid yang tidak sama tiap bulan. Kadang-kadang kitatan 28 hari,kadang-kadang 20 hari dan ada yang pernah datang haid sampai 30 hari. Nampak normal sebab majoriti wanita di Malaysia ni ada masalah haid tak teratur ni. Tapi jangan ambil remeh sebab kalau berterusan boleh menjurus kepada masalah lain untuk jangka masa panjang. Selain itu ianya turut akan mengganggu hubungan antara suami isteri.

Kesan Dari Haid Yang tak Teratur

1. Kemandulan
  • Mandul yang paling ditakuti dan digeruni oleh kaum hawa. Jika masalah haid tak teratur ini tidak dirawat dari awal kemungkinan akan dapat  cyst yang kronik dan boleh menyebabkan tiup follapio dibuang.

2. Tidak Subur dan sukar untuk hamil
  • Bila haid tak teratur sukar untuk kita kira waktu subur. Dan ini akan timbul masalah pada pasangan suami isteri yang merancang nak hamil. Sekiranya masalah ini berterusan, ia akan mengundang masalah sukar hamil.

3. Anemia
  • Akan mengalami masalah kesihatan seperti anemia disebabka haid yang keluar berterusan tanpa henti. Haid yang banyak ibi akan menyebabkan darah dalam badan berkurangan. Jadi badan akan menjadi lemah dan akan mudah pengsan.
Jadi jangan buat main-main tau dengah haid tak teratur ni. Jom ikuti beberapa tips yang boleh diamalkan untuk masalah haid tak teratur ni.
  1. Jaga pemakanan. Makan la makanan yang berkhasiat dan amalkan diey yang seimbang.
  2. Amalkan gaya hidup yang sihat seperti bersenam tapi jangan terlebih bersenam kerana terlebih bersenam juga boleh menyebabkan haid jadi tak teratur.
  3. Cuba elakkan stress. Jangan bia diri sentiasa dibebani dengan tekanan. Kawal tekanan sebaik mungkin
  4. Kekalkan berat badan yang sihat
  5. Amalkan supplement @ vitamin kesihatan untuk kehidupan yang lebih baik
Alhamdulillah sudah ramai yang berikhtiar dengan mengamalkan Supplement Shaklee untuk masalah haid tak teratur. 

Ini Antara testimoni haid tak teratur hilang dengan VIVIX SHAKLEE. Alhamdulillah dengan izinNYA .






Macam mana nak dapatkan VIVIX ni? 

Hubungi saya JAA Pengedar Shaklee Kelantan di talian 013 9141124. Samada nak call @ wasap.  In Syaa Allah akan dilayan sebaik mungkin. Atau boleh terjah FB:WAN NURHASLIZA WAN TAIB dan IG:jaa_wan_taib untuk lihat produk Shaklee lain. Penghantaran ke seluruh Malaysia dan CID dikawasan berhampiran saya iaitu KETEREH, MULONG, KOTA BHARU & PASIR PEKAN

Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA