3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

Kentut vagina 

Siapa yang pernah alami masalah ni? Nak nak kena time tengah solat berjemaah. Malunyer rasakan. Padahal benda tu tak bunyi pun. Macam mana kentut vagina ni boleh berlaku?


Kentut vagina berlaku akibat ada udara yang terperangkap dalam faraj kita. Dan orang-orang tua selalu cakap masalah kentut vagina ni ada kaitan dengan keadaan faraj yang longgar. Betul @ tak kenyataan tu saya tak berapa pasti. Tapj yang pasti masalah ni tak boleh dibiarkan. Sebab masalah kentut vagina ni boleh mengganggu @ merosakkan hubungan kelamin suami isteri. 

Kentut vagina ni biasa terjadi pada wanita yang pernah melahirkan anak, wanita yang monopouse, wanita mengandung, hubungan seksual ( posisi yang tak betul ketika bersam) dan juga memasukkan sesuatu ke dalam faraj seperti jari, penis, tampon dan lain-lain.

Bahaya ker tak Masalah kentut vagina ni kalau dibiarkan?

Mengikut Dr Erna Nadia, Pegawai Perubatak Kementerian Kesihatan Malaysia dalam petikan dari Majalah Mingguan Wanita yang bertarik 13 Ogos 2017, ada 2 sebab kenapa berlakunya kentut vagina.

1. Udara normal yang berada dalam faraj.

2. Udara yang datang dari usus. 
  • Ini adalah penyakit dan berlaku bila seseorang ada fistula ( bukaan antara usus dan faraj menyebabkan najis dari usus masuk ke faraj. Dan ini tentunya akan mengeluarkan bau.
  • Perlu diketahui bahawa faraj kita ada ruang dan terisi oleh udara di dalamnya. Faraj adalah elastik dan fleksibel. Ianga boleh mengembang dan mengecut kerana ianya terbentuk dari otot.
Jadi masalah kentut vagina ini tidak bahaya cuma sekiranya seseorang tu ada penyakit fistula, yang dinyatakan diatas ianya akan berbahaya. Biasa akan dilakukan pembedahan untuk masalah ini. 

Dan sekiranya setiap kali dapat kentut vagina ni dan korang alami kesakitan serta ada keluar darah segeralah berjumpa doktor untuk rawatan selanjutnya.

3 Cara atasi Masalah Kentut Vagina

1. Buat Senaman kemutan yang juga dipanggil senaman 'kagel' . Senaman ini adalah untuk menguatkan lantai pelvik kita. Caranya amat senang. Kemutkan otot pelvik selama 5 saat dan lepaskan 5 saat. Buat sekurang-kurangnya 5 kali setiap sesi. Senaman ini boleh dibuat bila-bila masa sahaja. Sambil meninton tv pun boleh tau. 

Cubalah In Syaa Allah masalah ini akan hilang. Malah ianya akan memberi kesan yang baik pada otot lantai pelviks kita. 

2. Cuba ubah posisi ketika bersama 

3. Amalkan supplement atau vitamin untuk mengetatkan faraj. Saya syorkan korang amal ALFALFA Complex dari Shaklee untuk masalah kentut vagina ni.


Kenapa Alfalfa? 

  • Alfalfa merupaka raya tumbuhan yang bertindak sebagai kacip fatimah ( perapat ). 
  • Alfalfa berfungsi dalam membantu merapatkan dan mengetatkan faraj, menghilangkan keputihan, bertindak sebagai anti-bau pada miss v dan yang paling best boleh menghangatkan hubungan intim suami isteri.
  • Setiap wanita wajib memilik Alfalfa kerana ianya banyak membantu masalah dalaman wanita
Testimoni Masalah Kentut Vagina yang sembuh dengan mengamalkan Alfalfa




Untuk testimoni lain yang amalkan Alfalfa bagi masalah dalaman mereka boleh KLIK DISINI .

Pada sesiapa yang dah lama berikhtiar untuk selesaikam masalah kentut vagina ni tapi masih tak selesai boleh cuba dengan ALFALFA COMPLEX. Yang saya pasti korang akan tersenyum lepas amalkan Alfalfa.

Betul atau tak korang kena cuba dulu. Lepas tu baru tahu ianya bagus ler macam mana. Nak cuba boleh terus hubungi saya pengedar Shaklee Kelantan.

Jaa ( 0139141124 )
Fb: Wan Nurhasliza Wan Taib
ID Shaklee: 932441
Blog : vitaminkucorner.blogspot.com
IG: jaa_wan_taib

Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA