VITAMIN SHAKLEE UNTUK ATASI RESDUNG

Assalamualaikum dan selamat petang ahad. Hari ni ramai yang cutikan tapi kelantan hari ni dah start kerja. Apa pun alhamdulillah sebab hari ni masih boleh buat entry khas untuk sesiapa yang sedang mencari supplement kesihatan.
 
Hari ni rasa nak share tentang RESDUNG la pula. Yer la ramai sangat yang ada resdung ni. Boleh dikatakan setiap orang akan ada resdung cuma yang bezanya kuat @ sikit jer. Macam saya pun ada resdung tapi alhamdulillah lepas kahwin dah kurang dan lepas amalkan shaklee alhamdulillah dah hilang. Jadi hari ni saya nak share dengan sesiapa yang mengidap resdung dan ingin jauh dari penyakit ni. Nampak biasa jer tapi resdung kalau tak dibendung bahaya jugak tau. Ada sampai boleh bawa maut sebab ianya a menyebabkan komplikasi di otak. Jadi jangan amik remeh k.Cegahlah ebelum terlambat. Resdung dalam mata sains dikenali sebagai SINUSITIS.

Sumber dari : Mr google
 
Biasanya para pesakit resdung akan mengalami situai seperti berikut :-
  • Kerap bersin terutama ketika cuaca sejuk
  • Gatal mata bahagian mata
  • Denguran luar biasa
  • Gatal hidung
  • Muka terasa sakit
  • Cepat letih
  • Pening kepala waktu pagi
Bagi pesakit resdung yang kronik, ianya berisiko menyebabkan punca menjadi pekak. Apa sebenarnya punca yang menjadi penyebab berlakunya resdung ni?.

Pakar hidung, telinga  tekak hospital pakar perdana, Dr Mohammad Hamzah menyatakan resdung adalah penyakit hidung yang berpunca dari radang da membran. Sinus pula merujuk kepada rongga dalam tulang muka yang dipenuhi mukosa. Rongga sinus yang tersumbat berisiko menyebabkan masalah kesihatan kerana bakteria dan kulat mudah membiak di dalamnya serta menghasilkan nanah. Sebagai tambahan, resdung juga boleh berpunca disebabkan oleh rerambut halus silia dan rongga sinus yang gagal menyempurnakan tugas untuk melancarkan aliran mukus.
 
Tapi jangan bimbang, Shaklee ada penyelesaiannya. saya memang syorkan anda mengamalkan SET RESDUNG Shaklee untuk kebaikan anda. Ianya lebih selamat kerana terhasil dari tumbuhan semulajadi dan berkesan. Jom kita tengoh apa vitamin resdung shaklee itu.
 
 
VITAMIN C
 
# Ia berfungi sebagai antioksida yang unggul dalam meningkatkan antibodi dan daya tahan seseorang menghadapi serangan penyakit.
 
# Ianya juga akan memastikan proses pemulihan metabolisme berfusidengan baik dan sempurna.
 
# Mempercepatkan proses penyembuhan tisu tubuh
 
ALFALFA
 
# Berfungsi mengurangkan tahap keradangan penyakit resdung
 
# Ramuan Alfalfa yang kaya dengan sumber klorofil dapat membantu mengurangkan tahap keradangan daripada alergi, gegata (hives) dan resdung (sinuisitis)
 
# Namun ingat pesakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen. Sila rujuk doktor terlebih dahulu.
 
B COMPLEX
 
# Kandungan B6 dan B Complex yang terdapat didalamnya penting untuk memelihara selaput lendir agar kekal sihat dan membantu penghasilan antibodi badan.
 
# Membantu dalam membina protein dalam tubuh
 
# Bertindak sebagai anti-stress. Maksudnya, apabila resdung menyerang B Complex akan menjadi penstabil hormo dan penenang semulajadi bagi mengurangkan kesakitan di bahagian muka.
 
Jadi kepada sesiapa yang ingin BERPISAH dengan RESDUNG saya syorkan dapatkan supplemen ini. Ingatlah resdung yang KRONIK amat membahayakan diri anda jadi cegahlah sebelum terlambat. Untuk mendapatkan SET RESDUNG Shaklee anda boleh hubungi saya.
 
 
Harga sebotol Vitamin C (180 biji) RM 92.50 (WM)/ RM97.50 (EM)
Harga sebotol Alfalfa (330 biji) RM53.75 (WM) / RM56.25 (EM)
Harga sebotol B Complex (120 biji ) RM53.75 (WM) / RM56.25 (EM)


Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA