TOP VITAMIN UNTUK PESAKIT GASTRIK

Assalamualaikum semua pengunjung dan semoga anda sihat sepenuhnya bersama keluarga tercinta. Dalam entry hari ni saya nak share tentang penyakir gastrik pula. Yer la ramai sangat sekarang ni kena gastrik. Jadi rasa macam sesuai sangat boleh bincang dan share tentang penyakit ni dan dalam masa yang sama nak share cara untuk mengatasinya. Penyakit gastrik ni dah macam menjadi satu trend pula dizaman serba canggih ni. Mungkin disebabkan fakor pemakanan maklumlah sekarang niterlalu banyak makanan yang diproses @ mungkin sebab faktor cara hidup dan terlalu stress.Mana taknya sebab semua kerja dibuat dengan terkejar-kejar, tak cukup masa dan cukup rehat hingga terabai kesihatan.


Jom kita study ckit apa itu GASTRIK? Gastrik dalam perubatan sains bermaksud "gastritis" yang bermaksud keradangan pada lapisan perut. Ianya berlaku secara tiba-tiba dan dalam jangka masa yang pendek (acute) ataupun secara berperingkat dan dalam jangka masa yang panjang (chronic). Secara normal sel-sel dalam perut secara semulajadinya menghasilkan asid hidroklorik yang berfungsi untuk mencerna makanan. Asid ini adalah asid penting iaitu pada skala pH 1-2 hingga jika terkena pada kulit luar ianya akan terhakis. Dalam perut juga ada lapisan mukosa yang berfungsi sebagai pertahanan untuk melindungi dinding perut dari kesan berasid itu.
 
Tetapi, bila asid terlalu banyak dembeskan dan ditambah pula kekuatan lapisan pertahanan dinding perut lemah, keradangan akan berlaku. Tu la gastrik.Lebih teruk lagi jika ulser perut dan ada berlaku pendarahan pada dinding perut.Ianya boleh menyebabkan masalah najis dan muntah darah. Itu dipanggil ulser peptik.

GEJALA GASTRIK
  • Sakit perut dibahagian atas perut (antara pusat dan tulang bawah dada) samada dibahagian tengah @ kiri an boleh merebak ke belakang.
  • Hilang selera makan
  • Rasa loya
  • Muntah (isi muntah kelihatan jernih,kuning @ hijau, mengandungi alurdarah ataupun darah sepenuhnya)
  • Perut rasa senak, kembung, selalu sendawa & kentut terutama selepas makan
  • Rasa kenyang dan makan dalam kuantiti yang kecil
  • Berat badan menurun
SIAPA YANG BERISIKO MENGALAMI GASTRIK
  1. Perokok dan orang yang banyak minum alkohol
  2. Mereka yang kerap mengambil ubat tahan sakit dalam tempoh yang lama seperi ASPIRIN
  3. Mereka yang suka mengamalkan ubat tradisional terutama yang mengandungi akar kayu. Ia termasuk ubat tradisional Cina dan Melayu kerana kebanyak ubat tradisional dicampur steroid untuk meningkatkan keberkesanan
  4. Jangkitan bakteria Helokobakter Pilori (H Pilori) yang melemahkan lapisan mukosa

Pelbagai kaedah yang pernah diamalkan untuk penyakit gastrik ni. Ada yang berubat secara tradisional dan ada juga yang bergantung sepenuhnya pada ubat-ubatan yang dibekalkan oleh pihak hospital. Tetap tahukan anda Shaklee ada mempunyai vitamin semulajadi khas untuk gastrik. Anda tidak perlu bimbang tentang ketulenan vitamin shaklee kerana ianya bukan saja mengubati gastrik anda malah akan mencegahnya dari terus berulang. In Syaa Allah.
 
 
1) ESP
  • Penting dalam pemulihan (elakkan susu). ESP membekalkan protein yang diperbuat dari kacang saya yang mepunyai sifat alkalinya yang tinggi. Ianya penting untuk meneutralkan semula  keasidan dalam perut yang merupakan punca utama gastrik. Ianya juga membantu membina semula sel-sel yang baru bagi menggantikan sel-sel yang telah rosak.
2) PEPPERMINT GINGER PLUS
  • Kombinasi 4 herba yang terdiri dari Pudina, Halia, Jintan dan Bunga Lawang terbukti berkesan secara klinikal dapat membantu mengatasi maslah gastrik, penghadaman , loya dan sendawa. Ia amat membantu dalam melegakan kesakitan gastrik,pedih ulu hati dan cirit-birit.
3) ALFALFA COMPLEX
  • Sifat semulajadinya yang beralkali membantu meneutralkan keasidan dan mengurangkan keradangan. Ianya sangat baik untuk perubatan patologi dalam usus dan perut dengan memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
Harga setong ESP (850g) RM150.00 (WM) / RM155.00 (EM)
Harga sebotol Peppermint ginger plus (90biji) RM45.00 (WM) / RM48.00 (EM)
Harga sebotol Alfalfa (330biji) RM53.75 (WM) / RM56.20 (EM)
 
Jika berminat mengubati gastrik anda dengan vitamin shaklee boleh la hubungi saya. Setiap pelanggan yang membeli produk shaklee dengan saya akan diberikan nasihat samada cara makan @ apa-apa kemusykilan secara percuma.
 
Hubungi saya sekarang. In Syaa Allah anda akan puas hati dengan produk shaklee dan layanan yang akan saya berikan.
 
Af Corner (Puan Wan)
ID 932441
0132287224
 
Terima kasih & jangan lupa kunjungi blog saya selalu.
 
#SIHAT BERSAMA SHAKLEE#JOM SIHAT UNTUK BERAMAL#
 

Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA