VITAMIN SHAKLEE UNTUK ATASI SEMBELIT

SEMBELIT !!! gerunnyer..

Ah peritnyer bila memikirkan sembelit ni. Kalau ikutkan tak nak pergi tandas sebab tak sanggup nak hadapi saat-saat tu. Tahulah kan apa itu sembelit? Sembelit ni 2 @ 3 hari tak dapat buang air besar uolls. Dan ramai dikalangan kita ni mengalami masalah ni termasukkah saya juga. Sembelit ni bahaya tau kalau dibiarkan berlarutan. Yer la kang lain pula jadinya. Itu yang jadi perut buncit, kulit berjerawat, mudah penat badan berbau hangit.. macam-macam lagi la..nak buat kerja pun tak selesa tau. Kadag-kadang nak makan tak tak ada selera..
 
Jadi untuk atasinya ramailah yang cari @ search kat google tu vitamin apa yang  boleh selesaikan masalah sembelit.Vitamin shaklee pun ramai orang tanya tau. Jadi sesiapa yang nak cuba VITAMIN SEMBELIT Shaklee boleh la yer.

Vitamin Shaklee yang disyorkan untuk bantu atasi sembelit ialah Lecithin & Alfalfa.

Lecithin ~~ Melembutkan najis & melembapkan usus
Alfalfa Complex ~~ Kandungan kaya dengan serat

Jika anda sembelit teruk, hanya tambahHerblax ~~ Detoks, mengandungi daun senna yang sememangnya digunakan untuk merawat masalah sembelit

Anda masih tak pasti sembelit itu macam mana erk???
 
Mai saya jelaskan, sembelit ini berlaku apabila seseorang tidak membuang air besar LEBIH DARI 2 @ 3 HARI SEKALI. Dan setiap kali nak buang, disertai dengan MENERAN, KESAKITAN, dan KESUKARAN. Tu yang saya kata perit tu.. Najisnya pula BERKETUL-KETUL dan KERAS beserta KERING. Keadan ini akan lebih parah jika terdapat darah pada najis tersebut & ianya boleh membawa kepada penyakit yang serius. Jadi kita memang kena ambil serius tentang hal ini.
 
Selain ambil Vitamin SEMBELIT Shaklee ini, uolss kena juga pastikan setiap hari MINUM AIR SEKURANG-KURANGNYA 2.5L. Banyakkan pengambilan BUAH-BUAHAN & SAYUR-SAYURAN. Selain itu, sembelit ini juga ada kaitan dengan metabolisme tubuh tau. Dan biasa sembelit berlaku pada tubuh dengan metabolisme rendah.
 
Hah yang paling menggebirakan uolls ialah Vitamin Sembelit ini akan menurunkan BERAT BADAN tau!!. dan boleh dikategorikan sebagai Vitamin KURUS Bajet. Ini la yang sedang tersohor & glamour sekarang ni. So, kepada yang berminat untuk mendapatkan produk Shaklee berserta konsultasi, jom hubungi saya:-

Untuk yang berminat untuk menjadi AHLI juga dialu-alukan. In Syaa Allah saya akan bantu kita sama-sama berjaya.

Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA