MIGRAIN? ATASI DENGAN VITAMIN SHAKLEE

Pernah dengar penyakit Migrain? Migrain ialah sejenis penyakit kepala yang kronik. Pesakit migrain biasanya tidak boleh menjalankan tugas harian,tidak boleh makan dan minum. Yang hanya mampu mereka buat ialah berehat. Migrain ini akan menyebabkan rasa berdenyut-denyut disebelah kanan kepala. Yang paling membimbangkan ialah apabila diserang migrain , pesakit akan merasa pening, loya dan muntah, cirit birit , dan juga sensitif kepada cahaya dan bunyi.

Beberapa sebab yang menjadi punca migrain

♥ Tidur yang tidak berkualiti. Iaitu terlalu banyak tidur dan juga tidak cukup tidur. Orang dewasa sekurang-kurangnya kena tidur 6-7 jam sehari.

♥ Menonton TV dengan jarak yang terlalu dekat @ menghadap skrin komputer terlalu lama

♥ Pemakanan yang tidak seimbang

♥ Tekanan emosi atau stress

♥ Merokok

♥ Ketidakseimbangan hormon ketika datang haid

♥ Terdedah kepada pancaran matahari dan cahaya lampu yang terang.

Namun begitu, punca sebenar penyakit ini masih tidak dapat dikenalpasti. Pakar kesiahatan percaya Migrain terjadi kerana salur-salur darah dalam kepala mengembang dan mengecut secara tiba-tiba. Berdasarkan kajian wanita mempunyai kecenderungan yang tinggi berbanding lelaki iaitu kebiasaannya sebelum dan selepas haid.Malah ada juga yang menyatakan adalah berpunca dari genetik (baka).

Yang menyedihkan bila diserang migrain ramai yang ambil langkah menelan pil tahan sakit, ubat tahan muntah dan sebagainya. Malah ada yang diberi dos dadah yang lebih tinggi untuk menghilangkan rasa sakit tersebut. Dan semua ini ditanggung oleh pesakit. Kesan ubat itu tidak nampak pada masa terdekat tapi untuk masa akan datang ianya sangat berbahaya pada pesakit.

Oleh itu, saya syorkan carilah alrtenatif lain seperti pengambilam supplement yang semulajadi untuk mengatasinya. Ianya lebih selamat kerana supplement ini dibuat dari Bahan makanan semulajadi dan estrak makanan yang membekalkan nutrisi seimbang.

Saya sebagai Pengedar Sah Shaklee Kota Bahru, mengesyorkan SET MIGRAIN SHAKLEE untuk pesakit migrain. Set tersebut terdiri dari 2 jenis vitamin iaiut B COMPLEX & OSTEMATRIX.


Harga untuk Ostematric (120biji) RM61
Harga untuk B complex (120biji) RM53.75

Untuk yang berminat dan ingin mencuba boleh jer hubungi saya. Konsultansi secara percuma akan diberikan kepada sesiapa yang membeli produk shaklee dengan saya.



Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA