SUPPLEMENT UNTUK SAKIT SENDI

Sakit sendi @ sakit lutut akan membuatkan seseorang tidak selesa dalam pergerakan hariannya. Dan penyakit ini biasa berlaku pada mak ayah kita. Tapi tak semestinya orang muda seperti kita ni tak akan mengalaminya kan? Masalah ini akan diatasi dengan panadol @ ubat tahan sakit bagi mengurangkan rasa sakit tersebut. Tapi ingat pengambilan pil tahan sakit yang berlarutan berisiko untuk mendapat gastrik @ ulser perut.

Ketidakselesaan sendi akan mengganggu rutin harian.

Adakah anda pernah tahu kenapa boleh terjadinya sakit sendi tersebut ? Ramai yang tidak mengambil serius isu ini sehingga ada yang boleh sampai ke tahap OSTEOPOROSIS. Mereka hanya tahu makan ubat tahan sakit dan sakit hilang.

Untuk pengetahuan semua tulang kita mempunya satu alat penyambungyang dikenali sebagai RAWAN. Rawan bertindak sebagai kusyen yang menyerap tekanan @ hentakan. Tekanan pada sendi tulang lutut dan pinggang berlaku apabila kita berjalan, berlari, berdiri, duduk ataupun ketika mengangkat barang. Keradangan berlaku apabila bendalir yang dikenali sebagai Sinovia diserang oleh sel darah putih traktif. Keadaan in menyebabkan bahan kimi tertentu dilepaskan ke dalam bendalir. Bahan kimia itulah yang menyebabkan kesaitan berlaku. Keadan ini sering dikaitkan dengan Rheumatoid Arthritis (RA).

Osteroarthritis (OA) pula adalah kemerosotan tulang rawan yang menyebabkan keskitan apabila tulang-tulang bergeser antara satu sama lain. Dan sebab itulah berlaku sakit lutut, sakit pinggang, dan ketidakselesaan pada sendi-sendi lain.



Jadi apa penyelesain terbaik untuk masalah ini ? Terdapat pelbagai altenatif semulajadi di pasaran untuk menangani masalah sakit sendi ini. Shaklee ada mengeluarkan alternatif untuk merawat sakit sendi dan In Syaa Allah dengan vitamin Shaklee, sakit sendi terbukti berkesan dalam masa 5 hari sahaja. Ianya terdiri dari gabungan hebat Advance Joint Health Tablet, Ostematrix dan Omega Guard



Advance Joint Health Table  (60 biji ~ RM124)
  • Mengandungi ekstrak Boswellia yang berfungsi sebagai anti-keradangan.
  • Membekalkan Glukosamina yang sangat penting untuk kesihatan sendi. Ia meningkatkan kusyen atau pelicin pada sendi dan membantu mengekalkan tulang rawan yang sihat.
  • Turut mengandungi Vitamin C, Zink, Mangan dan Tembaga yang merupakan mineral untuk menyokong keperluan nutrisi harian kita.


Ostematrix [120 biji ~ RM61]
  • Membekalkan keperluan Kalsium dan Magnesium kepada tubuh. Ia penting untuk menguatkan tulang.
  • Ia membantu jauhi risiko osteoporosis, mengatasi masalah kebas-kebas, kekejangan dan meningkatkan fungsi saraf dan pengecutan otot.
Omega Guard [90 biji ~ RM136]
  • Secara semulajadi bertindak mengurangkan keradangan.
  • Kajian telah menunjukkan pengambilan asid lemak Omega 3 bersama-sama Glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi dengan lebih baik berbanding dengan mengambil Glukosamina sahaja.
  • Melambatkan degradasi tulang rawan

Jom tengok Testimonial mak kawan saya

Mak kawan saya sering mengalami sakit-sakit sendi dan dia pernah mengambil rawatan suntikan pada bahagian lutut dan hanya bergantung pada pil tahan sakit. Bahagian tumit dia sakitnya mencucuk-cucuk terutamanya pada waktu subuh dan sejuk. Bila duduk lama sikit, susahla nak bangun dan terpaksa berpaut sana-sini..Aktif ? Memang tak aktif dah..sebab tak tahan tengok mak dia macam tu dia bagi maknya cuba set vitamin untuk kesihatan sendi ni...Dan Alhamdulillah, dalam masa 2 minggu maknya cakap sakit sendinya dah kurang dan sudah boleh kembali bergerak aktif..Sekarang, tak perlu lagi ambil suntikan dan pil tahan sakit...
Jadi kenapa sesiapa yang ingin bantu mak ayah yang ada sakit sendi ni dan ingin mereka kembali aktif bolehlah hadiah mereka SET COMBO KESIHATAN SENDI ni.
Berminat boleh hubungi saya di :-

Dapatkan penjimatan untuk setiap produk dengan mendaftar sebagai ahli





Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA