6 TIPS HILANGKAN BAU BADAN a.k.a BAU KETIAK

Pernah anda berada dikalangan orang yang badannya berbau? Apa perasaan anda bila terbau yang macam-macam gitu. Eeeee..Mesti lari jauhkan. Tapi kalau bau tu datang dari pasangan kita apa yang kita nak buat? Larikan diri ker? Ker bertahan walaupun baunya kurang menyenangkan? 

Banyak faktor sebenarnya yang boleh menyebabkan badan berbau. Antaranya :-

1. Cara mandi anda. Berapa kerap anda mabdi sehari.
2. Pemakaian deodorant. Samada deodorant yang sesuai atau tak sesuai
3. Pemakanan. Kerap dan suka makanan yang boleh menyebabkan bauan

Dan banyak lagi la. Jadi untuk anda yang ada masalah badan berbau @ pasangan anda, jom ikuti beberapa tips untuk mengatasi masalah badan berbau nie. Boleh juga dikatakan petua tradisional ni. Jom kita tengok apa tipsnya.

TIPS ATASI BAU BADAN

1) BUNGA CENGKIH 
Ambil bunga cengkih yang matang dan rendam ianya dalam air panas hingga kembang. Bila dah kembang tunggu air rendaman tadi suam-suam barulah sapu dekat kawasan yang bernasalah tadi. Biarkan beberapa minit kemudian bilas dengan air.Amalkan selalu In Syaa ALLAH berkesan.

2) HALIA
Ambil seiris halia seterusnya tumbuk biar lumat. Lumat tu macam sambal belacan tau. Lepas tu ambil air suam dalam gelas dan masukkan halian tadi. Kacau seterusnya minum. Kalau uolls rasa macam tak leh telan boleh je dengan minuman kegemaran uolls.

3. DAUN BELUNTAS
Ambil daun beluntas lebih kurang 14 helai dan rebus. Minun air rebusan tersebut dan simpan sesikit untuk disapu di bahagian yang bermasalah tadi contohnya di bawah ketiak.

4. TIMUN BATANG
Kupas sebatang timun seterusnya sapu dibadan semasa mandi. Biarkan dalam lebih kurang 5 hingga 6 minit. Lebih lama lebih elok. Selepas tu baru bilas.

5. LIMAU NIPIS
Ambil 2 biji limau nipis kemudian perah. Campur air perahan tadi dengan kapur sirih. Gaul biar 2 barang tadi rata. Selepas tu boleh lah sapukan di bawah ketiak. Biat 15 minit baru bilas dengan air. Untuj kesan yang baik seeloknya lakukan 3 kali seminggu.

6. KUNYIT
Ambil dalan 5 hingga 7 ketul kunyit, kisar dengan air kaput. Kemudian lumurkan seluruh kawasan yang bermasalah itu. Biarkan lebihbkurang 1/2 jam. Bila dan nampak merekah barulah boleh bilas.

Hah apa lagi yang mana rasa ada masalah bau badan nie bolehlah ambil tindakan selanjutlah. Bolehlah cuba mana yang anda rasa boleh bjat. Tapi kalau ada yang rasa cara nie macam kampung sangat dan tak ada masa nak buat boleh la amik supplement shaklee. Supplement nie memang khas untuk mereka yang BADAN BERBAU.

VITAMIN BAU BADAN SHAKLEE 

6 TIPS HILANGKAN BAU BADAN a.k.a BAU KETIAK

Sebotol Alfalfa (330 biji) RM53.75
Seboto Garlic (60biji) RM47.50

Bolehlah hubungi saya untuk ketahui lebih lanjuy tentang vitamin Bau Badan nie. Nak order pun senangkan boleh call saya terus di:

0132287224
Wan JAA
ID:932441

Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA