KEMBALI BERTENAGA SETELAH SEPANJANG HARI LETIH BADAN

Semua orang pernah rasa letih badan kan? Cuma letih tu berbeza. Ada sekadar letih biasa dan ada yang letih sampai tak boleh nak buat kerja.  Tak bestkan bila badan letih, lemah, dan tak bertenaga? Yer la bila dah ada macam tu semua benda akan terbengkalai. Yang di rumah mesti malas nak mengemas, malas nak masak. Yang berkerja pula mesti malas nak bergerak sana sini. Malah ada yang sampai tahap nak angkat telefon pun malas.Rasa nak tidur jer kan! Mesti anda yang sedang baca entri nie pun pernah mengalami letih badan kan?

BADAN LETIH

Tapi semua ini kena atasi tau. Kalau tak macam mana la kehidupan kita nanti. Saya ada cara macam mana nak bantu anda semua atasi masalah badan letih mengantuk & lesu ni. Bila badan kita bertenaga dan cergas, hidup mesti ceria dan gembira. Rumah pun mesti sentiasa kemas, dapat masak yang sedap-sedap untuk suami dan anak-anak. Malah kalau yang minat menjahit atau baking macam saya ni bolehlah teruskan minat tu dengan gembira. Hehehe..Yang kat pejabat pula mesti rajin dan mesti akan dapat pujian dari bos. Jadi kan bagus kalau kita semua sihat bertenaga. Jadi saya bersedia membantu anda untuk mengembalikan tenaga anda sepanjang hari.

Sebenarnya ianya ada beberapa sebab yang boleh membuatkan badan kita letih dan tidak bertenaga ialah :-

   1) Tidak bersarapan - Ramai yqng tak tahu yang sarapan sebenarnya penting untuk membekalkan tenaga. Sebab kalau tak makan pagi jadi macam mana nak buat kerja. Bila tak sarapan, bukan saja tubuh letih malah otak pun kurang berfungsi. Jadi kena pastikan bersarapan sebelum ke pejabat @ sebelum memulakan kerja. Tapi ingak ELAK BERSARAPAN MAKANAN YANG BERLEMAK kerana makanan ini akan membuatkan kita mengatuk. Jadi pilihlah makanan yang TINGI PROTEIN & SERAT untuk tenaga yang berpanjang.

    2) Kurang minum air - Pastikan tubuh kita mendapat air yang mencukupi iaitu sekurang-kurangnya 2 liter sehari.

     3) Waktu tidur yang tidak cukup - Tidur juga penting dalam memastikan badan kita terus bertenaga bika bangun pagi. Seorang dewasa memerlukan waktu tidur aekurang-kurangnya 6 - 7 jam sehari untuk mendapatkan rehat yanh secukupnya. Tahukah bila tidur cukup, ianya akan membolehkan kita kelihatan SMART, SEXY & SLIM.hihihi.Malah tidur yang cukup akan melambatkan proses penuaan & melindungi daripada kanser dan penyakit.

     4) Stress - tekanan juga menyebabkan fizikal kita menjadi lemah dan cepat rasa letih, jadi bila kita letih kita kan jadi murung. Murung ni todak elok untuk emosi kerana ianya akan menggangu kehidupan harian. Kita akan jadi cepat marah, jadi tak lalu makan, dan hubungan suami iateri pun akan jadi dingin.
 
Untuk mengatasi masalah ino, saya sarankan anda mengambil VITAMIN SHALLEE UNTUK BADAN LETIH supaya BERTENAGA setiap hari. ? Vitamin tersebut terdiri dari VITA-LEA WITH IRON FORMULA, B COMPLEX, OSTEMATRIX.

vitamin badan letih

Vita-Lea With Iron Formula
 
Merupakan sumber zat besi yang terbaik untuk pembentukan darah & sel. 28 vitamin dan mineral yang terkandung dalam Vita Lea dapat memberikan tenaga yang berpanjangan untuk badan. Menariknya, Vita Lea disokong oleh 7 kajian klinikal, jalani lebih 340 ujian kawalan dan mempunyai teknologi salutan mikro yang membantu pembebesan segera di dalam perut.
 
B Complex
 
Merupakan antara vitamin tepenting untuk badan kerana B Complex akan membantu dalam pembebesan tenaga, lemak dan protein. B Complex juga merupalam supplement anti STRESS dan juga membantu mencegah anemia yang menyebabkan seseorang letih.
 
Ostematrix
 
Bukan sekadar kalsium tapi mengandungi magnesium dan vitamin D. Magnesium memainkan peranan dalam pembebesan tenaga keseluruhan badan kita.Apabila ianya tidak cukup, pengluaran juga terhad dan akibatnya kita akan jadi letih.
 
ADD ON : ESP - sebagai makanan tambahan terutama bagi ibu yang berkerja yang tidak sempat bersarapan. ESP mempunyai index glisemik yang rendah di dalamnya membantu dalam pembebesan tenaga secara berperingkat ke dalam badan dan mengekalkan tahap tenaga yang lebih lama. Untuk pengetahun semua, ESP sangat laris di bulan PUASA.
 
 
Untuk ibu hamil juga mesti ada rasa letih badan semasa hamil kan? Set ini juga boleh diambil oleh ibu-ibu hamil dan In Syaa Allah tempoh hamil anda akan berjalan dengan gembira tanpa sebarang alahan dan badan sentiasa bertenaga sepanjang hari. Bila badan letih kembali bertenaga makan dengan sendirinya kita akan rasa gembira. betul tak?
 
Dengan pengalaman saya sendiri, pengambilan vitamin-vitamin ini membuatkan saya lebih bertenaga, cergas dan gembira setiap hari. Antibodi pun lebih kuat sekaligus badan susah untuk dapat penyakit seperti selsema mahupun demam.
 
Harga bagi VitaLea (120biji) RM88.75
Harga bagi B Complex (120biji) RM53.75
Harga bagi Ostematrix (120biji) RM61
Harga bagi ESP (850g) RM150
 
Bagaimana untuk mendapatkan vitamin ini? Saya adalah PENGEDAR SAH SHAKLEE kawasan KOTA BHARU. Jadi pada yang berminat boleh hubungi saya :-
 
 
 


Comments

  1. KHASIAT BUAH TUNJUK LANGIT

    Swietenia Atau pun dipanggil buah tunjuk langit merupakan genus pokok dari keluarga chinaberry, Meliaceae. Genus ini dinamakan sempena nama seorang doktor Austria - Belanda Gerard van Swieten (1700-1772).

    3 BAHAN AKTIF PENTING

    FLAVONOIDS daripada kandungan khasiat buah tunjuk langit semakin terkenal di kalangan para saintis dunia dengan keupayaannya meninggikan dan meningkatkan taraf kesihatan manusia. Ia terdapat di dalam pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan dan buah-buahan termasuk tumbuhan herba yang dikenali ramai iaitu Ginkgo biloba dan Eurycoma longifolia (Tongkat Ali). Bahan Flavonoids yang tinggi di dalam buah Mahogany mengandungi bahan enzim semulajadi yang dapat merangsang pembukaan pembuluh darah bagi melancarkan perjalanan darah ke seluruh badan serta membekalkan nutrisi dan oksigen lalu bertindak sebagai enzim anti- pengoksidaan.

    SAPONINS adalah enzim semulajadi yang wujud di dalam khasiat buah tunjuk langit seperti sabun atau pelincir yang membantu melicinkan perjalanan darah keseluruh tubuh badan. Saponins di dalam buah Mahogany dapat mengurangkan lemak dan kolesterol pada dinding saluran darah bagi melancarkan perjalanan darah. Keadaan ini akan membantu menguatkan fungsi jantung di mana peningkatan sistem imuniti dan pengurangan tahap pembekuan gula dalam darah akan berlaku. Kandungan bahan Saponins yang tinggi ini juga boleh didapati di dalam makanan herba yang disanjungi dunia iaitu herba Ginseng Panax.

    BITTER ALKALOIDS di dalam Buah Tunjuk Langit ada unsur organic yang mempunyai sifat perubatan semulajadi. Buah ini adalah amat pahit jika dimakan begitu sahaja. Rasanya pahit adalah disebabkan oleh kandungan bitter alkaloids yang tinggi di mana ia membuatkan darah di dalam badan berasa pahit dan membantutkan pertumbuhan pelbagai jenis virus dan bakteria yang menjadi penyebab utama kepada pelbagai jenis penyakit. Ini akan membantu pembinaan secara matang sel-sel darah putih di dalam tubuh manusia untuk memperkukuhkan sistem imunisasi tubuh badan bagi menghalang dari serangan organisma-organisma yang tidak baik.

    Fungsi-Fungsi Utama Flavonoids

    Mengurangkan tahap gula dalam darah
    Menyeimbangi kandungan gula dalam darah
    Memperbaiki kelancaran peredaran darah
    Menyingkirkan redikal bebas dalam tubuh badan
    Memperbesarkan dan menguatkan keanjalan saluran darah
    Mengurangkan kandungan kolestrol yang tidak baik di dalam darah

    Fungsi-Fungsi Utama Saponins
    Mempertingkatkan daya tubuh badan (daya imuniti)
    Merangsangkan perembesan insulin dari pankrias
    Mempertingkatkan fungsi pembinaan darah
    Menangani kekejangan otot di dalam saluran pernafasan
    Melancarkan sistem saluran pernafasan
    Mempertingkatkan daya penghasilan sperma kaum lelaki
    Memperbaiki sistem peredaran darah
    Menyah toksid dalam badan (detoksifikasi)
    Mengelakkan kemabukan dan keracunan
    Mententeramkan fikiran dan otak

    ReplyDelete
  2. Salam...Sy ada menjual buah tunjuk langit gred A..sekitar 250 biji sehinga 300 biji sebungkus harga cuma rm30....cepat dan pantas sy hantar guna kan pos laju.call or msg sy xpun wasap sy kt 0174687570(mohd zuhairi)

    Kebaikan buah tunjuk langit terlalu banyak...melancarkan darah...buang angin..pulih kn tenaga batin untuk lelaki..meningkatkan tenaga dan mencergaskan badan bagi lelaki dan wanita yang berumur berkesan lebih hebat berbanding tongkat ali...mencuci buah pingang..kurangkn kolestrol..menurunkan darah tingi..buah ini selamat di makan...rahsia rahsia orang terdahulu untuk kekal sihat..berasal dari pohon mahogany di dalam hutan

    Buah tunjuk langit mempunyai nilai perubatan yang tinggi, disahkan melalui kajian saintifik oleh ahli Biokimia Amerika, Dr Larry Brookes (1996). Kebelakangan ini ia telah digunakan oleh pakar perubatan dan doktor dalam bidang perubatan dan diiktiraf sebagai antara makanan kesihatan terbaik.

    Buah yg sy jual adalah asli...bukan pil bukan kapsul tapi dalam bntuk biji2 kuaci mahogany....sehari cukup sebiji untuk kesihatan.sesiapa pun boleh amal kan...
    Keluaran sy adalah asli..nama syarikat sy JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA