4 TIPS UNTUK TAMBAHKAN BERAT BADAN SUPAYA TIDAK DIGELAR KURUS KERING

Set Kurus Set Kurus Set Kurus...

Biasa mesti ramai orang duk cari supplemen tu jerkan.Yer la semua nak kurus dan slim. Bagi diorang kurus akan nampak lebih cantik dan dapat bergaya. Kalau gemuk mesti pakai tu tak muat, pakai tu ketat..tapi kalau terlalu kurus pun tak elok juga tau.


Gerunny tengok gambar ni. Jadi Entri kali ni saya nak bantu sesiapa kat luar sana yang kurus dan mempunyai niat nak naikkan berat badan. Stress tau kalau kita terlalu kurus. Ramai dikalangan mereka yang kurus jadi rendah diri dan mudah murung. 

Ramai dikalangan mereka ni yang tak tahan telah mengambil macam-macam makanan yang berlemak seperti keju, pasta,aiskrim dan donat dengan harapan akan gemuk. Tapi mereka tak sedar apa yang mereka buat tu salah. Tu merupakan satu cara yang tidak sihat.

Jom ikuti 4 TIPS untuk tambahkan berat badan

1) Jangan biarkan perut kosong tanpa makan melebihi 4 jam. Badan kita perlukan tenaga sepanjang masa sbb jantung sentiasa berdenyut, otak san otot selalu bekerja dan darah sentiasa beredar. Jadi kalau makan kita terganggu maka secara automatik akan menggangu sistem badan beroperasi. Untuk jalan yang terbaik anda disarankan supaya makan pada masa yang ditetaplan seelok-eloknya 3 hingga 5 jam sekali.

2) Makan dengan sihat dan ambil makanan yang penuh dengan khasiat. Pilihlah makanan yanh kaya dengan nutrien seperti protin, karbohidrat, dan lemak dalam kuantiti yang kecil.

3) Makan Sebelum Tidur - Ambillah snak yang sihat sebelum tidur untuk memastikan anda mendapat nutrien yang cukup bagi tubuj bekerja keesokkan hari. Biasa pada waktu inilah banyak proses pembaikan, penyembuhan dan pertumbuhan semula oleh tubuh. Antara makanan yang dicadangkan ialah semangkuk kecil salad, sayuran yang dicincang tanpa lemak seperti kelacang, keju organik dan dada ayam

4) Amalkan Cecair sebagai makanan anda - cecair tubuh sebenarnya tidak diganti dengan mudah seperti makanan pejal. Jadi jika anda ambil.cecait banyak untuk tambahkan berat badan anda tidak perli bimbang kerana ianya tidak akan membuatkan anda kembung @ sendat. Antara cecair yang terbaik untuk diamalkan ialah jus buah-buahan segar, susu organik dan soya.


tips untuk naikkan berat badan

Mealshake

Merupakan supplemen yang memang khas untuk tambah selera makan. Mengandungi sumber protin dengan vitamin dan mineral tambahan bagi jumlah seimbang bagi setiap 9 asid amino yang diperlukan oleh badan untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.

Vita Lea

Dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

B Complex

Menawatkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis Vitamin B bagi membantu kesihatan yang lebih baik.

Pilihan ditangan anda samada ingin menaikkan berat badan dengan cepat dan selamat atau bagaimana? Ada yang dapat tambahkan berat badan dalam masa seminggu tapi adakah ia selamat? Jadi Set tambah berat badan Shaklee ada jawapannya. 

Bagi yang ada anak dan mempunyai masalah tiada selera makan, juga disyorkan mengamalkan Mealshake untuk tambahkan selera makan anak anda.

Untuk keterangan lanjut anda boleh hubungi saya kerana saya merupakan pengedar sah Shaklee bagi area Kota Bharu dan merupakan pengesar terlatih. Bagaimana nak kenali saya? Hubungi saya di talian berikut:

Nama: Wan Jaa
Call / sms / watsapp: 013-9141124 / 013-2287224
Id:932441
COD Area: Kota Bharu, Ketereh,Kok lanas, Mulong,Pasir Tumboh, Kubang Kerian, Wakaf Bharu

Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA