MANFAAT KOLAGEN POWDER SHAKLEE PADA BADAN

Assalamualaikum semua. Sebelum ni saya dah sharekan pasal apa itu kolagen. Jadi entri kali ni saya nak bercerita apa pula manfaat kolagen pada badan kita terutama sekali kolagen powder Shaklee.


Kalau kita perasan sekarang ni macam-macam jenis kolagen yang ada dipasaran. Daripada yang murah dan juga yang mahal. Ada yang diperbuat dari sintetin dan ada juga yang semulajadi. Jadi buatlah pemilihan yang betul yer. Jangan tersalah beli tau. Buruk padahnya nanti !!

Kolagen Powder Shaklee ni telah dicipta dalam bentuk serbuk dan larut dengan cepat dalam air sejuk, suam @ didalam apa-apa minuman seperti jus.

Terdapat 7 ramuan utama dalam kolagen powder Shaklee iaitu ekstrak biji Camelia Japonica, Collagen ikan, ekstrak kekerang, Lactobaccilus acidophilus, Vitamin C dan Vitamin B. Ramuan-ramuan ini digabungkan untuk mempertingkatkan keberkesanan collagen RSS dan menyokong kecantikan dari dalam lagi.


1. Kolagen dari sisik ikan merah
Sisik ikan merah adalah sumber kolageb yang permium dengan kurangnya pencernaan dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan kolagen haiwan.

2. Ekstrak biji Camelia Japonica
Biji Camelia Japonica terdiri dari asid oleik, satu emolien dan pelembab kulit yang hebat, dan isoflavon, antioksidab semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

3. Ekstrak Pfaffia
Pfaffia juga dikenali sebagai ginseng Brazil. Apabila digabungkan dengan Ekstrak biji Camelia Japonica, membantu memformasikan kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar buasa mengikat amaun air yang banyak, asid hyaluronic memainkan peranan oenting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembab dan licin.

4. Elastin dari kolagen ikan
Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi berganding bahu dengan kolagen untuk mengekalkan kulit menjadi teganga, anjal dan elastik.

5. Vitamin C dan Vitamin B
Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. Vitamin B turut serta dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protin untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen didalam sel.

6. Ektrak Kelerang
Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting didalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

7. Lactobacillus acidophilus
Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.

Manfaat Utama Kolagen Powder Shaklee

✔Mapu membantu kulit kita dalam mengekalkan elastisti semulajadi dan memperlahankan kedut
✔Membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula
✔Tampak lebih muda
✔Kuku akan menjadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat
✔Membantu menghilangkan tanda-tanda penuaan
✔Kulit akan kurang kering dan elastisiti akan bertambah baik. Kulit juga akan sembuh cepat dan ini akan membantu mengurangkan parut
✔Collagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinan menjadi tulang rapuh
✔Collagen juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran di sendi-sendi
✔Rasa lebih muda
✔Baik untuk mata - kornea memerlukan kolagen dan ianya membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.

Jom kita lihat testimoni pengguna kolagen powder ni.


Bestkan? Teruja tak dengan kesan Kolagen Powder Shaklee ni. Nak lagi teruja jom klik disini untuk testimoni kolagen powder Shaklee yang lain.

So apalagi jom la kita amalkan Collagen Powder Shaklee sebagai vitamin penjagaan kecantikan kita. Yang semestinya Halal, 100% semulajadi, selamat dan berkesan.

Sebarang pertanyaan, konsultansi dan pesanan produk boleh hubungi saya yer. Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu dan Kok Lanas.


Cod Area: Kok Lanas, Mulong, Kota Bharu, Pasir Pekan





Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA