KHASIAT ULAM PEGAGA BUAT KULIT CANTIK BERSERI

Siapa suka ulam?? Mesti ramaikan. Nak tak nak ore kelate lagilah suka ulam. Kena pula makan dengan budu, memang menyelerakan. Saya ni jenis tak suka ulam-ulam. Sejak dari kecik lagi. Tapi sejak kahwin ni semua dah berubah. Cik suami punya penangan. Memang kena paksa telan.hihi. Banyak khasiat katanya.😊


Sejak dari itu mulalah saya suka sayur bayam, pucuk dan dan yang paling saya suka ialah ulam pegaga. Kalau pergi makan nasi ulam cikgu mesti akan ambil ulam tu jer. Nak cakap kenapa suka tu pun tak tahulah kenapa tapi bila makan dengan sambal memang perhhh. Sedap 😊.

Siapa pernah datang Kelantan mesti akan pergi dekat Restaurant Ulam Cikgu kan? Suasana dekat situ pun mesti ramai yang akan ingat bukan saja makanan dan ulam-ulam dia saja tau.


Antara ulam-ulam di restaurant Cikgu

Sebenarnya mak saya pun memang galakkan saya makan pegaga ni.  Nak-nak time dalam pantang. Katanya boleh kecutkan peranakan. Betul ker tak tak tahulah tapi sebab mak suruh saya ikut jer la. Yang saya tahu ulam pegaga ni boleh buat awet muda jer. Yang kecutkan peranakan tu xpernah tahupun.

So untuk menjawab persoalan tu saya pun google la pasal ulam kegemaran saya ni. Memang betul uolls Rupanya memang betul ianya boleh memperkecutkan peranakan. Hihi. Meh kita tengok apa khasiat ulam pegaga ni yer

KHASIAT ULAM PEGAGA

Daun pegaga ni diamalkan oleh orang-orang tua dahulu kerana dikatakan boleh mengubati pelbagai penyakit seperti kencing manis, darah tinggi, dapat mengecutkan peranakan, ubati gatal-gatal pada bahagian vagina dan juga dapat menghilangkan bintik-bintik hitam dimuka. Pendek kata boleh daun pegaga sangat bermanfaat untuk kecantikan wajah.

Khasiat yang tekandung dalam daun ulam pegaga ni ialah penethyl isothinocyanate, beta karoten, vitamin c dan vitamin B. Kandungan yang terdapat dalam daun pegaga ini juga diakui berkesan melawan pertumbuhan sel kanser.

Klik disini untuk lain khasiat daun pegaga.

Walaupun kita ni suka ulam-ulaman tapi tak bermakna tak perlu ambil supplementkan? Macam saya masih tak cukup kalai setakat makan ulam pegaga jer @ ulam-ulam lain tanpa saya ambil supplement. Jadi sebab itu la saya amalkan Vitamin Shaklee untuk pastikan nutrisi badan saya cukup.


Dan dalam bab kesihatan dalaman dan kecantikan ni, saya amalkan Vitamin C dan Alfalfa. Memang takkan miss la ambil 2 vitamin ni setiap hari. Kulit pun dah mula rasa ada perubahan dan masalah keputihan pun dan slow-slow hilang dah. Kena pula gabungan dengan ulam pegaga tu pasti meletop la lepas ni.hihihi.(sorry terangkat diri lak) 😂.

Selain tu vitamin C Shaklee juga boleh meningkat imun badan kita.Kalau ada rasa nak selsema @ nak demam, terus telan vitamin C ni. Memang akan hilang sekejap jer. Sakit kepala pun boleh hilang tau.

Nak tahu lebih tentang Vitamin C boleh KLIK DISINI dan tentang ALFALFA boleh KLIK DISINI .

Yang nak order boleh terus hubungi saya k. Pengedar Sah Shaklee Kelantan.

COD AREA : Kota bharu, Mulong, Ketereh, Kok Lanas, Pasir Pekan


Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA