BROWNIES KEDUT YANG FAMOUS DAN SEDAP

Assalamualaikum semua. Bersiaran lagi saya hari ini setelah sekian lama tak berblog. Hehe..Ntah la sibuk ker apa sampai bersarang dah blog ni. Harap semua masih tak jemu la yer baca blog saya ni. Yang tengah mencari supplement tu boleh jer hubungi saya k. Hah!! Apa??? La mestila Supplement Shaklee.

Apahal pun kali ni tak nak citer pasal vitamin shaklee yang glamour tu. Nanti semua boringkan??. Ok la. Hari ni kita borak pasal baking la yer. Membaking tu sentiasa. Dah tiap kali membaking ada la pembantu ibu kat dapur. Siapa lagi kalau bukan anak syurga ibu Amrullah Fitri.

Pembantu ibu yang sentiasa sibuk

Tiap kali nak membaking mcm ni la dia. Nak marah pun tak leh buat apa dah. Tapi ada jugak bila habis barang n gandum ibu berselerak gara-gara bantuan dia. Maka masa tu jadi king kong la ibu ni.hehe

Ok la. Berbalik kepada topik kita hari ni. Hari ni nak share resepi BROWNIES KEDUT yang senang dan bila makan memang sedap. Dan Alhamdulillah dengan resepi ni la tempahan Brownies saya semakin banyak dan ramai yang repeat order. Alhamdulillah. Nak resepi ker?? Nanti tengok resepi kat bawah yer. Sebelum tu kita tengok koleksi Brownies yang orang tempah dulu k.









Amacam ok tak? Maaf la yer deco ke laut sikit. Tangan keras orang kata tu yang boleh deco biasa2 tu. Tapi Alhamdulillah rezeki Allah untuk anak2. Setiap minggu ada jer yang order. 

Resepi Brownies Kedut

Bahan A
225gm Coklat Masakan
135gm butter

Bahan B
3 biji telut
225gm gula castor
Sedikit esen vanilla

Bahan C
220gm tepung gandum
35gm serbuk koko
1sd teh baking powder

Cara-cara
1) Double boiler bahan A. Bila dah cair ketepikan.
2) Dalam mangkuk lain, kacaun Bahan B hingga sebati.
3) Masukkan bahan A yang telah cair tadi dalam bahan B. Kacau sebati.
4) Masukkan sesikit demi sedikit gandum dan kacau hingga semua sebati. 

***tambahkan choc chip & kacang badam jika nak

5) Tuangkan dalam loyang 10x10 dan bakar guna pi atas bawah. Suhu 190'c dengan masa 40min @ hingga masak.

Done!! Kepada yang nak cuba boleh la buat. Gerenti menjadi dan pasti anak2 suka. Raya pun dah tak lama, so boleh la buat untuk raya nanti. So tahun ni boleh raya bersama brownies la..yang pening2 nak buat kek raya apa nanti, boleh la cuba resepi brownies ni yer.

SELAMAT MENCUBA !!!!
Yang sedanh mencari supplement Shaklee dan tak tahu nak hubungi siapa. Meh la contact saya. In syaa Allah kita boleh bantu. Wasap pun boleh. Janan bimbang..
Br



Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA