TIPS ELAK KENCING KOTOR YANG MENYAKITKAN KETIKA HAMIL. ANDA PERLU

Kencing kotor kerap terjadi bila seseorang tu hamil. Betul tak? Masalah kencing kotor ketika hamil ataupun jangkitan kuman di dalam air kencing berlaku sebab rahim yang semakin membesar dari hari ke hari. Apabila rahim tu semakin membesar ianya akan memberi tekanan kepada struktur pundi kencing dan secara automatik menghalang air kencing keluar secara normal.


Mesti yang pernah hamil pernah alaminya kan? Saya pun macam tulah. Dari anak pertama lagi memang akan kena kencing kotor tiap kali hamil. Sangat tak selesa dan akan ada rasa sakit sikit semasa membuang air kencing. Tapi Alhamdulillah ianya tak lama. Sebenarnya kita ni kadang-kadang tak sedar bila kita kena jangkitan tu. Sedar-sedar pun time pergi check up dan masa tu jugalah disahkan hamil.



Jadi sebagai langkah berjaga-jaga dan supaya kita sedar tentang jangkitan kuman ini. amatlah digalakkan untuk mengetahui serba sedikit tentang tanda-tanda alami kencing kotor.

1. Ibu akan merasa sakit ketika membuang air kecil
2. Rasa tidak puas bila membuang air besar
3. Tak dapat tahan diri dari buang air kencing
4. Air kencing bewarna sedikit kuning @ keruh ( malah ada yang berdarah @ bernanah)
5. Merasa sakit dibahagian ari-ari

Untuk itu ibu-ibu yang telah terkena jangkitan kuman di dalam air kencing ni perlulah mengambil langkah berjaga-jaga untuk mengatasi masalah ini. Jom ikuti beberapa tips yang boleh membantu anda dalam menyelesaikan masalah ini.

TIPS MENYELESAIKAN KENCING KOTOR

  •  Ibu hamil perlu banyakkan minnum air kosong sehinggalah air kencing kembali bewarna jenih
  • Amalkan penjagaan diri yang lebih bersih, sentiasa membasuh kemaluan dari depan hingga ke belakang dan bukan sebaliknya
  • Jangan menahan kencing kerana ianya akan menggalakkan pembiakan kuman di dalam pundi kencing
  • Boleh berikhtiar dengan vitamin suplement seperti SET KENCING KOTOR SHAKLEE
  • TETAPI sekiranya keadaan dah terlalu teruk, ibu dinasihatkan teus berjumpa Doktor dan nyatakan simpton-simpton yang dihadapi dengan segera. Mudahan dapat diselesaikan dengan cepat.
KENAPA SET KENCING KOTOR SHAKLEE BOLEH MEMBANTU ??

1) GARLIC COMPLEX

Bertindak sebagai antibiotik semulajadi dimana Garlic merupakan supplement bawang putih yang terbaik. Ianya sangat baik untuk badan. Melalui garlic Complex ni, kita boleh menghalang kencing kotor ini menjadi lebih teruk kerana bawang putih akan menghalang pembiakan kulat, kuman, bakteria dan virus. Dalam masa yang sama ianya akan membantu ibu hamil dalam meningkatkan tahap kesihatan yang lebih baik sepanjang tempoh kehamilan.

2) ALFALFA COMPLEX

Bertindak melawan lahan iaitu mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor akibat jangkitan kuman. Ianya juga bertindak sebagai anti kulat. Selain itu ianya juga dapat membantu ibu hamil yang mengalami keletihan kerana Alfalfa akan memberi tenaga yang berpanjangan setiap hari.

Tetapi bila masalah kencing kotor sudah hilang sebaik-baiknya ibu hamil stop pengambilan Alfalfa kerana dikhuatiri menggangu proses bersalin nanti. Sebab Alfalfa juga bertindak sebagai kacip fatimah moden kepada para isteri-isteri. 

Jangan dibiarkan penyakit kencing kotor yang menyakitkan ini. Ambillah langkah yang sepatutnya sebelum terlambat. Untuk yang ingin mencuba SET KENCING KOTOR SHAKLEE bolehlah terus hubungi saya hari ini.

Penghataran secara PERCUMA untuk yang berada sekitar KOTA BHARU, KETEREH, KOK LANAS dan MULONG.

Pengedar Sah Shaklee Kota Bharu



SIHAT untuk BERAMAL !!!!!



Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA