TIPS KURUSKAN BADAN DENGAN SIHAT TANPA UBAT

Ah kenapa sampai naik berat badan nie ? Bulan lepas dah naik bulan ni naik lagi. Adoi.

TENSIONNYER....

Ramai sekarang nie yang stress gara-gara badan berisi. Malah sepanjang saya terlibat dengan Shaklee pun ramai yang tanya SET KURUS SHAKLEE. Dengar jer shaklee terus tanya SET KURUS. Jadi kut set kurus shaklee nie? Tapi ada juga yang stress sebab dah cuba macam-macam cara nak kuruskan badan tapi tak menjadi.


Duit habis, masa terbuang tapi masih badan masih tak kurus. Tapi bagi saya apa yang kita makan, apa yang kita buat takkan berhasil kalau kita gopoh,tidak sabar, dan tidak konsisten. Tapi untuk entri kali ni saya ingin bantu anda semua dengan beberapa tips kuruskan badan dengan sihat tanpa mengambil apa-apa ubat kurus.

Setiap orang mesti nak kuruskan dengan sihat dan berkesan kan? Jadi jom ikuti tip-tips yang boleh menjadi panduan anda dalam proses menguruskan badan.

TIPS KURUSKAN BADAN

1) Kurangkan makan diluar
Untuk yang gemar makan diluar seelokknya kurangkan makan diluar kerana kebanyakan makanan diluar mengandungi kolestrol yang tinggi dan banyak minyak. Anda bukan dilarang makan diluar tapi yang selalu keluar makan 5 hari seminggu tu cuba kurangkan kepada 1 kali jer seminggu. Lepas tu cuba ubah menu semasa makan. Ambillah makanan yang kurang lemak dan kurang minyak sebalinya ambillah makanan yang berkhasiat dan sihat.

2) Kurangkan simpanan stok makanan dirumah bagi elak nafsu makan yang berpanjangan
Kalau yang selalu ada stok kat rumahtu sebaik-baiknya kurangkan @ buang terus. Sebab bila makanan sudah tiada kat rumah anda terpaksa keluar untuk membeli jadi kemalasan yang melanda diri secara automatik akan membantu anda dari makan.

3) Pastikan makan sarapan pagi yang berkhasiat
Pastikan mengambil sarapan dengan kandungan kalori dalam 300 kalori setiap hari.  Pastikan campurkan dengan makanan sihat semasa saprapan seperti bijirin dan makanan yang berprotin tinggi.

4) Senaman ringan seperti menari dan joging
Luangkan masa sekurang-kurangnya 20 hingga 30 minit untuk melakukan aktiviti senaman ringan seperti berjoging @ pun menari. Dipercayai senaman ringan ini amat berkesan membakar lebihan lemak dalam badan seseorang.

5) Berlari selama 20 min setiap hari
Ambil masa lebih kurang 20 minit untuk beristirehat dan beriadah. Berlari -lari anak selama 20 minit juga akan membantu anda membakar kalori dan lebihan lemak.

6) Tukar saiz makanan yang diambil
Yang selalu ambil makanan dalam kuantiti yang banyak tak kira sama ada waktu sarapan, makan tengah hari ataupun makan malam, bolehlah kurangkan kuantiti pengambilan makanan kepada saiz yang kecil.

7) Berhenti dari tabiat merokok
Sesiapa yang masih merokok sangat-sangat disarankan agar berhenti merokok.Bukan saya tidak membantu anda kurus malah merokok amat berbahayakan keisihatan anda sekeluarga. Malah jika anda berhenti merokok bukan saja kesihatan bertambah baik tetapi anda tidak akan bakar duit anda lagi.

8) Elak makan selepas pukul 7 malam selama 5 hari seminggu
Dengan cara ini anda akan dapat menurunkan berat badan dengan cepat. Ini kerana makan diwaktu malam makanan tak akan dibakar lemaknya. Badan anda akan menjadi kurus dengan lebih cepat berbanding dengan orang lain.

9) Elak dari meminum air ber gas dan berais
Yang sangat-sangat menyukai ais gas dan ais dinasihatkan kurangkan pengambilan anda. Untuk kesan yang lebih baik teruskan usaha supaya anda tidak langsung mengambil air bergas dan berais.

10) Ambil supplement secara konsisten
Yang ingin mengambil suplemen kurus dinasihatkan jangan terlalu cerewet dan jangan cepat mengalah. Setiap orang lain hasilnya jadi anda kena sabar dalam mendapat hasil yang terbaik

Apa nasihat saya untuk anda semua yang nak kurus dengan sihat dan berkesan tanpa ubat, saya syorkan untuk mencuba SET KURUS Shaklee.

SET KURUS SHAKLEE

Untuk ibu yang baru lepas bersalin dan sedang menyusu juga amat disyorkan mengamalkan Set Kurus ini. Ianya tidak akan memudaratkan ibu mahupun bayi anda.

Ketahui bagaimana ALFALFA & LECITHIN membantu anda kurus. Jom KLIK disini.

Jadi apa tunggu lagi anda boleh hubungi saya di talian berikut hari ni.

COD: Kota bharu, Mulong, Ketereh, Kok Lanas, Kubang Kerian, Pasir Tumboh, Wakaf Bharu

Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA