CARA RAWAT IMSOMANIA @ MASALAH SUSAH TIDUR TANPA UBAT TIDUR

Saya ada kawan yang ada masalah imsomania ni tapi kebanyakan diorang biarkan jer. Ada juga yang terpaksa ambil ubat tidur untuk memaksa diri tidur. Aduh kesiannya dirikan? Benda sepatut boleh dikawal dengan sendiri tapi dipaksa-paksa begitu.


Jadi hari ni saya ingin bantu sesiapa yang ada masalah susah tidur. Dan ini pun saya ambil ada terbaca dalam blog hairul.com. Alhandulillah masalah sukar tidur mereka dapat diatasi setelah mengikuti tips2 dari hairuk.com.

Semoga ianya juga dapat membantu anda. Jom baca untuk tips-tips bagi merawat masalah tersebut.

1) Pada mula nak baring, tarik nafas panjang dan kira satu. Kemudian hempus nafas panjang kira dua. Seterusnya tarik nafas panjang dan kira tiga. Kemudian hembus kira 4. Buat dengan fokus sehingga anda tertidur.

2) Buang tabiat suka berkhayal ketika baring tu yer. Samada siang @ malam. Elakkan dari berfikir ketika baring. Kalau anda masih begitu, itulah merupakan salah satu punca anda susah tidur. Ini kerana otak kiri terus menerus berfikir tanpa henti. Jadi sekarang set dalam minda anda, masa baring adalah masa untuk berehat dan bukannya berfikir.

3) Jadikan waktu malam adalah waktu untuk beristirehat. Buang segaka kerja @ aktiviti sosial pada waktu malam. Ingat waktu malam adalah wktu rehat waktu untuk tidur. Habiskan waktu malam bersama keluarga untuk memenuhi waktu malam anda. Buang segala masalah disiang hari dan rehat lah.

4) Elakkan tidur pada waktu selepas Asar dan pada waktu Maghrib. Dalam islam pun tidak digalakkan tidur pada waktu itu. Jika anda tidur pada waktu ini, tenaga dalam badan akan dibawa ke otak dan menyukarkan anda tidur pada waktu malam.

5) Elakkan meminum minuman berkafein pada waktu malam. Ianya akan meransang otak dan sistem saraf anda. Dan menyukarkan anda tidur.

6) Aktifkan diri dengan aktiviti petang. Riadah petang seperti berjoging dan bermain badminton dengan anak-anak akan membantu proses tidur anda. Ini kerana keletihan diwaktu petanga akan membuatkan anda penat dan rasa mengantuk.

7) Mandi sepuas-puasnya sebelum mangrib. Tubuh yang segar amat membantu anda tidur nyenyam pada waktu malam.

8) Berzikir merupakan sath cara untuk membantu tidur anda. Dengan berzikir, ianya membantj anda dari berfikir tanpa henti. Cuba amalkan pada waktu malam sebelun masuk tidur. Dan amalkan juga membaca 4 Qul dan ayat Kursi. In Syaa Allah ianya membantu. Bukan saja dapat tidur yang lena malah dapat tidur yang berkualiti.

Pengambilan supplement juga boleh membantu anda untuk masalah susah tidur. Apa yang saya cadangkan untuk anda ialah pengambilan OSTEMATRIX.


Kenapa saya syorkan Ostematrix? Nak tahu? Jom baca sampai habis.

Untuk pengetahuan semua, imsomania @ penyakit sukar tidur terjadi akibat kekurangan kalsium dan magnesium dalam badan. Jadi pengambilan kalsium 500mg dan magnesium 200mg setiap hari pada waktu malam dapat menyelesaikan masalah sukar tidur.

Apakah itu KALSIUM dan MAGNESIUM dapat bantu anda?

KALSIUM & MAGNESIUM dapat membantu mengendurkan sistem saraf dan mempermudahkab anda tidur. Magnesium adalah mineral yang membantu otot dan saraf iaitu untuk lebih tenang sekaligus dapat tidur dengan lena.

Untuk yang lebih berusia, kajian menunjukkan penambahan supplemen magnesium memberi impak kepada kualiti tidur yang baik iaitu dengan mengurangkan paras hormon kortisol yang menganggu untuk tidur yang lena.

Itulah sebab saya syorkan anda OSTEMATRIX Shaklee kerana kandungannya mengandungi KALSIUM, MAGNESIUM, VIT D, BORON dan lain-lain yang amat diperlukan oleh badan kita.

Alhamdulillah sudah ramai yang pulih dari sukar tidur malam kerana pengambilan Ostenatrix. Malah selain dari masalah sukar tidur anda selesai, manfaat lain yang anda akan dapat ialah sakit-sakit sendi dan sakit lutut juga dapat diatasi. Malah badan pun bertenaga dan tiada lagi masalah susah bangun pagi-pagi.

Tapi 1 jer saya pesan jangan ingat pengambilan 1 botol Ostematrix akan dapat selesaikan masalah anda. Setiap orang lain kesannya. Jadi saya nasihatkan supaya amalkan secara konsisten dan sabar In Syaa Allah dengan izinNYA anda akan gembira dengan hasilnya.

Dapatkan OSTEMATRIX dengan saya hari ni Pengedar Shaklee Kota Bharu.Hubungi saya di talian berikut:-

Wan Jaa
Sms/call: 0132287224
Whatsapp:0139141124
COD Area: Kota Bharu, Mulong, Ketereh,Kok Lanas, Pasir Tumbuh, Kubang Kerian, Wakaf Bharu


Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA