MEALSHAKE - KISAH SEMBELIT MY PUTERI

Menarik tak entry ni. Nak tahu bacalah sampai habis. Kisah my puteri yang selalu kena sembelit. Sejak umur 6 bulan dah boleh makan solid food maka bermulalah mimpi ngeri dia. Asal makan banyak tapi sebab selalu nak "YAK-YAK" susah akhirnya jadi tak lalu makan. Banyak la saya try untuk dia tapi semuanya gagal sehinggalah umur dia mencecah umur 2 tahun. Tiba jer time nak YAK mesti menggigil.Siap pegang tangan saya & saya pulak terpaksa urut-urut belakang dia. Berjam-jam tau nak boleh bagi benda keluar. Dah keluar..ambik kau..BESAR giler.. dengan kerasnya. Patut la puteriku selalu menangis bila nak buang.
 
 
Ibu mana nak tengok anak dia macam tu berterusan. Jadi mulalah ikhtiar saya. Tukar susu dah jadi, beli buah dia tak makan, last-last beli "SABUN" untuk dimasukkan melalui bontot dia. Siap saya simpan stok lagi tau. Puteriku pula kalau time nak masukkan sabun tu memang menangis tak nak. Sakit ker, gerun ker saya tak tahu la. Tapi takkan nak biarkan najis tu terus kekal dalam perut kan.Jadi terpaksa la paksa, orang kelantan panggil "Kejon"..hehehe

Dah habis cara alhamdulillah berkat DOA dan usaha akhirnya saya jumpa MEALSHAKE. Tak pernah tanya saper-saper pun. Semuanya tahu dari internet. Saya cuba untuk dia tak sampai seminggu YAK-YAK dia dah ok.Makan apa pun dah boleh buang dengan lancar. Dia pun bila time nak buang pun siap suka-suka lagi. Tak sampai 10 minit benda tu dah selamat keluar. Thank you ALLAH kerana pertemukan MEALSHAKE dalam masalah puteriku ini.

Hanya bancuh 1 sudu dalam susu dia, hanya sekali jer sehari SEMBELITnya sudah pergi jauh.Malah selera makan dia juga bertambah dan kesihatan dia juga dah ada improvement. Susah nak demam dan susah nak dapat selsema. Tambah-tambah lagi bila kita hantar ke taska. So, tak susah pun nak dia makan Mealshake tu kan? Ibu-ibu yang anak-anak mengalami masalah seperti anak saya ni, saya syorkan cuba lah MEALSHAKE. Bukan saja untuk itu malah banyak laki kesan yag baik akan dialami oleh anak-anak kita.
 
 
 
Berminat boleh la hubungi saya dan akan diberikan konsultansi percuma.
 
FB: AF CORNER
Watsapps : 0132287224
Blog : vitaminkucorner.blogspot.com
 
COD: Area Kota Bharu, Kubang Kerian, Mulong, Ketereh, Kok Lanas, dan Wakaf Bharu.
 
 
 

Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA