TIPS REDAKAN ULSER MULUT DENGAN SELAMAT TANPA BERJUMPA DOKTOR

Mesti ramai dikalangan kita pernah mengalami ulser mulut @ mata ikan ? Yang pernah kena tahulah betapa sakitnya kena ulser mulut tu. Ulser di bukan sahaja boleh terjadi di sekitar bibir malah ada yang terjadi pada bahagian pipi, celah gusi dan juga pada bahaagian lidah. Setiap kali kena ulser mesti ramai yang mencari tips untuk redakan ulser mulut dengan selamat tanpa berjumpa doktor.


Sebenarnya banyak sebab kenapa boleh terjadinya ulser mulut ni selain dari jangkitan bakteria. Antaranya disebabkan oleh :
  • kekurang zat makanan
  • kekuranga waktu rehat
  • kurang tidur
  • kecederaan fizikal seperti tergigit bibir @ lidah 
  • kebersihan mulut yang tidak dijaga dengan baik
Dah tahukan apa sebabnya. Jadi untuk elakkan dari terkena ulser mulut atau mata ikan ni kenalah jaga kebersihan mulut terutamanya.hehehe. Tapi pada yang dah terkena tu saya ada beberapa tips untuk redakan kesakitan ulser mulut dengan selamat tanpa berjumpa Doktor pun. Silap haribulan bukan saja dapat meredakan kesakitan malah dapat sembuh sepenuhnya.

TIPS MERAWAT ULSER MULUT @ MATA IKAN

1) BERKUMUR DENGAN AIR GARAM

ulser mulut


Petua yang paling mudah dan paling senang bagi saya. Saya yakin anda semua pun boleh buat tapi memang kena tahanlah sebab sakitnya Ya Allah sampai berair air mata.hehe. Tapi itulah nak sembuhkan jadi kena kuatkan dirilah untuk kumur dengan air garam tu. Dan pengalaman yang pernah buat alhamdulillah ianya sembuh dengan cepat dan ulser tu pun tak sempat nak membesar.

Caranya senang sangat. Campurkan sahaja satu sudu kecil garam dalam segelas air suam. Kacau hingga garam hancur dan terus berkumur. In Syaa Allah hasilnya ulser anda akan hilang.

2) TAMPALKAN ASAM KEPING

ulser mulut

Yang nie pun lebih kurang akan membuatkan anda berair mata walaupun nampak ianya sangat senang. Tapi apakan daya itulah caranya untuk sembuh. Caranya juga senang. Hanya berkumur dan bersihkan mulut kemudian tampalkan asam keping ditempat yang kena ulser tadi.

Selamat Mencuba!!!

Kenapa geling kepala? Tak tahan sakitkan? itulah nak sembuh cepat kena sabarlah.Tapi saya tahu tak semua orang yang boleh tahan dengan petua lama ini. Jadi untuk yang tak boleh tahan dengan petua di atas atau pun yang dah cuba tapi masih tidak sembuh malah ulser semakin membesar, saya ada cara untuk saya syorkan kepada anda.


Alhamdulillah VITAMIN SHAKLEE boleh membantu anda untuk meredakan dan menyebuhkan ulser mulut atau mata ikan yang anda hadapi. Jom kita lihat Vitamin Shaklee yang boleh sembuhkan ulser mulut.

1) PENGAMBILAN VITAMIN C

Mengambil Vitamin C adalah pilihan terbaik bagi saya dalam hal ini. In Syaa Allah pengambilannya dalam masa 3 4 hari, ulser mulut akan kecut. Alhamdulillah sudah ramai yang mencuba dan hasilnya memang mengembirakan. Tak perlu tahan pedih, tak perlu tahan sakit. Dengan hanya telan ulser akan mengecut.

Jangan bimbang kerana Vitamin C Shaklee boleh diambil dalam kuantiti yang banyak dan ianya tidak seperti vitamin C yang lain yang boleh menyebabkan pedih perut. Dan kalau tak tahan dengan pedih perut ni silap haribulan boleh buat anda cirit birit.

Tapi bukan bagi Vitamin C Shaklee kerana vitamin C Shaklee merupakan Sustained Release dimana vitamin ini dilepaskan sedikit demi sedikit dalam kuantiti yang rendah iaitu 100mg dalam masa 5 jam dan bukannya dilepaskan sekaligus. So anda tak perlu bimbang. Itulah menariknya Vitamin C Shaklee.

2) PENGAMBILAN ZINC

Kenapa Zinc? Kerana ianya merupakan supplemen yang dapat membantu merawat luka dengan cepat. Ulser mulut yang luka itu In Syaa Allah akan cepat sembuh jika Vitamin C diambil sekali dengan Zinc. Disamping itu zinc juga dapat meningkatkan sistem pertahanan badan yang lemah. Dimana sistem pertahanan yang lemah mudah menyebabkan jangkitan bakteria dan ulser mulut mudah berlaku berulang kali.

So apalagi jangan biarkan ulser mulut mengganggu hidup anda. Nak nak time ada kenduri atau majlis makan di hotel. huhu rugi tu kalau tau pergi tapi kalau pergi bukan main seksanya nak mengunyah. Satu hal lagi time nak berus gigi. Adoilah bukan main seksanya. Habis takkan tak nak berus gigi. Tak malu ker dengan member kelas, member kerja.. Jadi bolehlah cuba petua di atas yer.

Ulser mulut atau mata ikan

Untuk yang berminat mendapatkan Vitamin Shaklee bagi menyebuhkan ulser mulut boleh terus hubungi saya. Pengahantaran keseluruh Malaysia dengan POS LAJU dan bagi yang berada di kawasan saya, penghantarana secara percuma dilakukan. 

COD AREA : KOTA BHARU, MULONG, KETEREH, KADOK, KOK LANAS





Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA