CARA MUDAH HENTIKAN MEROKOK DENGAN SENANG DAN CEPAT SUPAYA DAPAT HIDUP DENGAN GAYA YANG LEBIH SIHAT

Merokok adalah hak masing-masing. Jadi pandai-pandailah fikir, Walaupun perokok tahu ianya banyak keburukan dan banyak kesan negatif tapi tulah, mereka masih tidak dapat berhenti malah semakin hari semakin ketagih.Merokok bagi dioarang ni dah macam makan nasi. Tak makan nasi sehari pun tak per tapi rokok memang tak boleh tinggal, Maaflah saya kata tahap ketagihan mereka ni kurang sedikit dari ketagihan dadah. Nauzubillah. Kalau yang inginkan gaya hidup sihat dengan insan tersayang maka tiada alasan untuk mereka hentikan merokok dengan senang dan cepat.



Walau bagaiman mesti sudah ramai yang cuba berhenti dari merokok dan sudah ramai yang berjaya. Tapi ada juga segelintir yang berhenti merokok tapi kembali semula merokok. Kalaulah mereka itu adalah ayah kita ataupun suami kita mesti rasa tertekankan? Saya Alhamdulillah suami tak merokok dan ayah pun tak merokok. Tapi bimbang sebab ramai sedara-sedara yang merokok. Paling saya tak suka mereka merokok didepan isteri dan anak-anak mereka. Jadi sebaiknya berhentilah merokok. 

Apapun jom kita lihat keburukan-keburukan merokok. Walaupun rasa pedih tapi anda perlu sedar bahawa anda dalam proses merosokkan tubuh badan anda dan sedang menyakitkan hati seorang isteri yang sentiasa menyokong anda dari belakang.

1) Merokok akan menyebabkan kehilangan vitamin dan mineral dalam badan terutama sekali kalsium yang boleh menyebabkan tulang-tulang menjadi rabuh.

2) Gigi mudah rosak dan akan kelihatan kekuningan bagi yang memang kuat merokok dan gusi pula senang membengkak. Ianya akan menjadikan gigi anda mudah rabuh dan rongak sebelum tiba usia yang sepatutnya.

3) Keupayaan fizikal, mental dan juga keupayaan seksual anda juga akan terganggu.

4) Deria hidung akan menjadi kurang sensitif.

5) Mudah mendapat asma akan mudah mendapat gangguan sistem pernafasan.

6) Mudah mendapat penyakit kanser paru-paru dan penyakit jantung.

Banyak lagilah kalau hendak disenaraikan. Tapi saya rasa inipun sudah dapat membantu kalau betul anda ingin berhenti merokok. Dan saya yakin setiap perokok mempunyai niat untuk berhenti merokok namun ketagihan anda melampaui niat tersebut dan menyebabkan anda gagal. Jadi apa yang saya boleh bantu anda untuk menghapuskan ketagihan merokok anda untuk selama-lamanya.


BERHENTI MEROKOK 100% DENGAN VITAMIN SHAKLEE

Jom lihat apa vitamin shaklee untuk perokok tegar bagi menyelesaikan ketagihan mereka.

VITAMIN C

Oksida dalam asap rokok akan mempercepatkan metabolisme vitamin C. Ianya akan menyebabkan bekalan vitamin menjadi berkurang. Dan untuk kembalikan tahap vitamin C dalam darah perokok kepada paras normal, pengambilan Vitamin C ini perlu oleh setiap perokok. Berdasarkan penyelidik di Hospital Veterans Pentadbiran di Pennsylvania mendapati tahap normal vitamin C boleh melindungi perokok dari keacunan darah. Ini kerana vitamin C juga membantu mengawal jumlah kolestrol di dalam darah.

VITAMIN E

Mengikut kajian oleh Institut Linus Pauling plasma darah menunjukkan tahap Vitamin E pada plasma darah berkurangan dan hilang dengan lebih cepat dalam perokok berbanding dengan bukan perokok. Ini kerana tahap Vitamin E yang rendah tidak akan memberi perlindungan yang mencukupi terhadap radikal bebas dan inilahh salah satu sebab dimana perokok mudah mendapat penyakit kanser dan sakit jantung.

VITAMIN D (KALSIUM-OSTEMATRIX, VITAMIN D, MAGNESIUM)

Kajian menunjukkan bahawa perokok boleh menjejaskan metabolisme vitamin D dan juga kalsium seterusnya meningkatkan risiko osteoporosis. Vitamin D sebenarnyan membantu mengawal kalsium dalam badan dan membantu mengekalkan kepadatan tulang. Vitamin D juga boleh membantu perokok melambatkan kadar kehilangan kepadatan tulang.

VITAMIN B

Kekurangan Vitamin B akan memberikan risiko yang lebih besar kepada perokok dimana mereka mudah mandapat kanser paru-paru dan pankreas berbanding dengan bukan perokok. Namun, risiko ini boleh dikurangkan dengan pengambilan Vitamin B yang mecukupi. 

dan last sekali ialah VIVIX . Vitamin yang paling terbaik dikalangan vitamin yang anda dan yang mamu membantu anda untuk meninggalkan rokok seumur hidup anda.


TESTIMONI VIVIX sila klik DISINI.

Untuk sesiapa yang ingin mendapatkan Vitamin-vitamin ini boleh hubungi saya. In Syaa Allah saya boleh dapatkan anda dengan Vitamin tersebut. Setiap pembelian akan diberi konsultansi secara percuma selagi membeli dengan saya.

Untuk yang berada di area KOTA BHARU, MULONG, KETEREH, KOK LANAS saya menyediakan penghantaran secara percuma. Bagi yang berada jauh penghantaran secara POS LAJU akan digunakan. Hubungi saya pengedar sah kota bharu yang terdekat dengan anda.

JOM ORDER SEKARANG. HIDUP BEBAS TANPA ROKOK.


Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA