TIPS HILANGKAN KELETIHAN SUPAYA SEMUA KERJA DAPAT DISELESAIKAN DENGAN MUDAH

LETIH perkataan memang yang selalu orang ungkapkan setiap hari. Jalan jauh sikit dah komplain letih, turun naik tangga pun komplain letih padahal bukan sampai sejam pun. Malah yang duduk tengok television pun komplain letih. Biasalatukan manusia gerak sikit mesti letih. Tapi takkan nak letih jer seharian. Kalau dah letih macam mana nak siapkan kerja. Mesti kerja dalam keadaan tak der mood dan kat tepat kerja pun asyik masam jer. Tapi saya alhamdulillah bertenaga sepanjang hari dan semua kerja dapat diselesaikan dengan mudah. 


Hah pernah ke terjadi macam dalam gambar tu? Dah biasa bagi suri rumah dan yang kat pejabat pun gerenti tersandar dekat meja mahupun tepi mesin potostat. Hihi.. kalau macam ni gerenti kerja takkan siap. Betul tak? Jadi khas untuk yang ada masalah keletihan berpanjangan ni, jom ikuti beberapa tips hilangkan keletihan supaya semua kerja dapat diselesaikan dengan mudah.

Terdapat banyak cara untuk menghilangkan keletihan @ rasa penat dengan cara yang baik. Samada melalui makanan dan vitamin bagi menambah tenaga.

ANTARA MAKANAN YANG DAPAT MENGURANGKAN RASA LETIH

1) YOGURT

Kerana teksturnya yang lembut membuatkan yogurt dapat diproses dengan cepat oleh tubuh dan memberi tenaga berbanding dengan makanan padat. Ianya menggandungi probiotik iaitu bakteria baik yang membantu mempertahanakan ekosistem usus agar sentiasa sihat dengan melindunginya dari pathogen dan membantu tubuh menyingkirkan bakteria bahaya.

2) OATMEAL


Apa yang oatmeal dapat bagi ? Oatmeal dianggap sebagai makanan super kerana berkemampuan dalam menjaga kesihatan pencernaan. Senab itu la pesakit diabetes disaran mengamalkan oatmeal terutama bagi membantu menjaga kadar gula darah supaya berada paras normal. 

Selain kandungan serat yang tinggi,oatmeal juga mengandungi magnesium, protein, dan fosforus. Tiga nutrien yang signifikan dan secara kangsung mempengaruhi tahap tenaga dan menjadikannya sebagai makanan ideal untuk mengatasi keletihan badan yang melampau. Oatmeal juga merupakan sumber vitamin B1 yang berperanan penting dalam penghasilan tenaga oleh badan. Membuatkan badan bertenaga setiap hari.

3) KEKACANG


Badam, biji labu,kacang gajus dan kacang hazel mempunyai semua sumber magnesium yang membantu melawan keletihan otot. Kandungan triptofan yang banyak dalam biji bijan, niji bunga matahari,biji gajus,biji labu,badam dan walnut berfungsi melawan keletihan emosi yang secara langsung membantu meringakan keletihan fizikal. Badan letih tak bermaya In Syaa Allah dapat diatasi dengan pengambilan kekacang ini.

4) SAYUR BAYAM


Anda suka sayur bayam? Alhamdulillah tapi ada yang tak suka. Untuk pengetahuan bayam penuh dengan nutrient penting yang membantu melenyapkan keletihan. Sayuran ini hanya menjadi sumber terbaik daripada segi sumber zat besi tetapi juga sangat kaya dengan magnesium dan kalium. Zat besi ini memainkan peranan dalam menghindari keletihan. Jadi kadar zat besi yang rendah dalam tubuh menyebabkan keletihan baik daripada aspek fizikal dan mental serta anemia.

Ala rumitlah nak makan semua benda alah tu? Pernahkah anda terfikir macam tu? Jangan binbang yer saya ada penyelesaian untuk anda dan saya yakin cara ni lebih menyenangkan. Untuk keletihan melampau setiap hari amat sesuai cuba SET TENAGA SHAKLEE.

Tapi yang rasa tak mampu tapi ingin memcuba boleh amik ESP sebagai supplemen harian anda. ESP memberi tenaga berpanjangan.

TIPS HILANGKAN KELETIHAN

Testimoni saya sendiri memang bertenaga sepanjang hari. Malah setiap pagi ambil segelas ESP dengan air kegemaran akan membuatkan rasa lapar kurang. Saya boleh tahan sampai 3 petang tau..

Anda taknak masa kerja anda terganggu dengan keletihan yang anda hadapi? Apa tunggu lagu?

Hubungi saya hari ni untuk dapatkan ESP. Bulan ni pula ada promosi ESP:

    # BUY 6 FREE 1
    # BUY TWIN PACK with 5% OFF

Nak apa lagi. Promosi pula bulan ni.. Inilah masanya.Ingin pengedar Shaklee sah dikawasan anda Kota bharu boleh teris hubungi saya

WAN JAA
0139141123
FB:AF CORNER

Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA