ANAK JATUH: BENJOL AKIBAT JATUH SURUT DALAM MASA 5 HARI

Benda ni dah berlaku lama dah tapi tak sempat nak tulis. Pastu tiap kali nak tulis asyik lupa jer. Huhuhu. Jadi tadi duk belek-belek galeri dalam habdphone ternampak gambar hero ibu yang jatuh hari tu. Hal ni berlaku sehari sebelum Raya Cina iaitu 18hb Feb 2015. Ibu asalnya tak tahu anak jatuh sampai teruk macam tu sebab tak ada sorang pun yang bagitahu ibu. 

Nak jadikan cerita petang 18hb tu suami call cakap nak pergi klinik. Dalam kepala mesti kakak demam tak kebah ni. Tapi sangkaanku salah. Rupanya suami bawa my handsome hero ke klinik akibat jatuh ketika tengah menyapu sampah. Dia ni memang rajin dan suka tiru orang. Ibu taklah terkejut sebab suami cakap sikit jer tapi terlintas juga kalau sikit takkan sampai pergi klinik. Adoi.. dan akhirnya persoalan ibu terjawab selepas sampai di rumah. Nie wajah kesayangan hamba selepas kejadian jatuh tu.

Day 1

Hah mana tak terkejut mak ngko tengoh mata anak macam gitu. Tapi alhamdulillah Allah kuatkan saya. Setitik air mata pun tak keluar dan yang keluar hanya ALLAHUAKBAR & SUBHANALLAH. Dan dengan kesabaran saya dan hero yang kuat beberapa hari lepas tu benjol dio dah surut. Tapi Allah jer la tahu walaupun kena macam tu dia tetap aktif. Kita pula yang lebih bimbangkan dia kut-kut kena tempat luka tu.



Dengan izin Allah akhirnya hari ke-5 macam dah sembuh dan maka tinggallah parutnyer..Anak laki katakan.hehe. Saya pun tak sangka boleh sembuh dalam masa sesingkat tu sebab rama saudara cakap makan masa 2 3 minggu baru luka dan benjol tu hilang.Tapi dengan izin Allah adik dapat cepat sembuh. Saya bagi apa yer? Lepas pergi klinik macam biasalah suami suh bagi ubat. So malam tu saya bagi la ubat yang doktor bagi. Antibiotik, ubat demam ,dan ubat tahan sakit. Tapi saya hanya bagi sekali tu saja pada malam tu. Cuma antibiotiok esok pagi saya ada bagi sekali jer. 

Sejak malam kena tu sebelum tidur saya pagi OMEGA, MEALSHAKE dan VITA LEA KIDS. Tu sepatutnya saya kena sapu ZINC tapi saya tak ada stok. So bagi apa yang ada jer la. Saya pagi dia setiap hari sehingga la saya nampak benjol dan luka dia sembuh. Hati ibu mana tak gembirakan. Tapi semua tu dengan izin Allah tau. Alhamdulillah.


Banyak rupanya khasiat Set Kesihatan Kanak-kanak ni yer. Alhamdulillah dengan izinNYA ianya berkesan untuk anak saya. Dah hari-hari kena sorok sebab bila dah nampak habis la. Selagi tu dia asyik mintak yer..hehehe

Apa pun setiap yang berlaku ada hikmatnya. Dan setiap ujian yang Allah berikan mesti kita hadapinya dengan tabah. Terima kasih Allah. Dan yang ingin mencuba untuk anak-anak yang jatuh samada jatuh tangga, jatuh katil dan ada benjol amatlah disyorkan. Tapi mesti rujuk doktor dulu tau.

Hah sesiapa yang tengah mencari supplemen Shaklee tu boleh jer hubungi saya sebab saya ni dah menjadi pengedar sah Shaklee Kota Bharu. Yang nak nasihat dan pendapat juga In Syaa Allah dapat saya bantu. Hanya hubungi saya pastu kita borak-borak ok?

Wan Jaa
0139141124
Fb:Af Corner


Comments

  1. Alhamdulillah parut dah semakin hilang...hehe

    ReplyDelete
  2. Dah setahun lebih lepas kes tu. Alhamdulillah semuanya dah hilang. Parut pun dah tak ada.tq Allah

    ReplyDelete
  3. Sekarang dah jadi peminat tegar vitamin dia..beza sgt dgn kakak..hehe..sekrang kalau demam bg jer nutriferon.Alhamdulillah sekejap jer demam. Krim ni memang sampai sekarang jd teman dia.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA