MANFAAT DAN KELEBIHAN OSTEMATRIX SHAKLEE UNTUK TUBUH BADAN YANG SIHAT

Sakit pinggang
Sakit belakang
Sakit sendi
Sakit lutut..

Anda pernah alami sakit macam nie? Tahu ker kenapa dapat sakit macam ni? Dulu saya pun tak tahu sebab bila sakit jer terus telan panadol untuk hilangkan sakit tu. Tapi ianya dah berkakhir 2 tahun lalu selepas terjebak dengan Shaklee. Hihihi.

Rupanya sakit tu datang dari kekurangan kalsium dalam badan. Jadi janganlah ambil ringan sangat sebab bila sakit-sakit tubuh ni nak buat kerja pun tak boleh tau. Tu yang timbul stress tu. Jadi hari ni saya nak kongsi serba sedikit manfaan dan kelebihan OSTEMATRIX shaklee untuk tubuh badan yang sihat.
KELEBIHAN KALSIUM OSTEMATRIX SHAKLEE UNTUK TULANG YANG SIHAT

1) VITAMIN D - Membantu merawat penyakit rickets. Meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk menguatkan kerangka dan meninggikan ketumpatan tulang. Wanita hamil dan kanak-kanak amat memerlukan D yang cukup setiap hari.

2) ZINK, BORON, MAGNESE & KUPRUM - Ianya membantu memelihara metabolisme kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk memperbaiki tulang, rawan dan menghalang arthritis.

3) MAGNESIUM - Merupakan ion positif nombor 2 dan paling penting dalam badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Selain itu ia juga membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan yang tidak stabik penyakit jantung. Akhir sekali ianya melarutkan dan mengurangkan formasi batu karang dan hempedu.

Pengambilan kalsium diketahui dapat memberikan banyak manfaat. Antaranya:- 
  • Meredakan migrain dan sakit kepala, mengurangkan sakit belakang, kebas-kebas @ kekejangan dan meredakan sakit ketika haid.
  • Memberikan tidur yang lena dan mengekalkan kecergasan tubuh bila bangun pagi. Selain itu mengurangkab kelesuan tubuh.
  • Amat penting untuk ibu hamil yang selalu cram, ibu menyusu dan berpantang
  • Amat penting untuk orang tua yang selalu sakit lutut, ahli sukan, wanita dan lelaki yang memetingkan kesihatan luaran dan dalaman.

ANTARA KELEBIHAN LAIN OSTEMATRIX SHAKLEE

1) Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium setiap hari sebelum tidur dapat memperbaiki kejang,sakit sendi dan arthritis.

2) Memperbaiki masalah haid - Pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium setiap hari serentak akan meringankan sakit waktu haid dan membantu memudahkan pembuangan air kecil.

3) Meringankan Stress - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, menggalakkan tidur yang selesa dan melegakan sakit kepala dan pitam.

4) Menguatkan tulang - kalsium menghalang dari osteoporosis dan menguatkan kuku, kerangka dan gigi. Mengurangkan kekejangan dan gusi berdarah.

5) Pengalkalian tubuh - berkesab dalan memastukan PH tubuh. Ini kerana kalsium merupakan mineral alkalin. Selain itu ianua juga dapat menghalang obesiti diwaktu tua. Ianya juga membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

6) Memperbaiki hiperaktifviti perut dan gastrik.

Dan tahu kelebihannya jadi bolehlah ambil langkah yang sepatutnya. Kalau bukan untuk diri anda, hadiahkanlah untuk orang tu anda. Mereka juga memerlukan kalsium yang cukup setial hari kerana bila dah tua ni paham-paham jer la. Macam-macam sakit. Jadi gembirakanlah hati mereka sementara masih ada. 

Amat berbaloi di beli bulan ni kerana PROMOSI FEB 2015 sedang berjalan. 

MANFAAT DAN KELEBIHAN OSTEMATRIX SHAKLEE

Ingin harga yang lebih jimat boleh terus DAFTAR AHLI.  Bukan saja akan memberi kesihatan yang baik kepada kita malah dapat membantu orang lain supaya lebih sihat. Sihat dari sakit lutut,sakit sendi,sakit belakang dan seangkatan dengannya.

Hubungi saya pengedar sah Shaklee hari ni untuk dapatkan OSTEMATRIX. 

WAN JAA
0139141124
ID:932441


Comments

  1. Rugi betul sape tak amik peluang beli ostematrix ni byk2..murah tu.
    sy mmg sgt suka ostematrix ni.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA