TIPS ATASI SEMBLIT ANAK DENGAN MEALSHAKE

Assalamualaikum. Alhamdulillah hari ni sempat berblog. Semoga post saya ni dapat membantu korang yang bermasalah. Saya nak ty siapa pernah alami situasi simanja ada masalah sembelit? Peritnya kan? Kita yang tua ni pun kalau kena sembelit rasa nak hilang nyawa. Sakit sangat-sangat. Nikan pula kanak-kanak yang tak tahu apa-apa.


Pengalaman saya sendiri bila ank sulong saya terkena masalah sembelit ni. Teruk tak teruk sampai saya terpaksa guna ubat bontot untuk dia. Sehinggalah doc bagitahu saya ubat bontot tak elok guna selalu. Ianya akan melemahkan usus anak tersebut. Dari situ mulalah saya menggoogle tentang sembelit anak ni. 

Alhamdulillah akhirnya bertemu dengan Mealshake Shaklee. Semuanya berubah selepas saya bagi anak saya Melshake. Sukanya hati nikan. Anak pun dah tak takut dah tiap kali nak pergi tandas. hehe

Untuk pengetahuan korang. Anak sembelit no sebabnya mereka kurang khasiat fiber. Dimana mereka tak suka makan sayur, makan buah dab kurang minum air masak. Itulah timbunya Sembelit ni. 

Apa itu FIBER? 

Fiber ni merupakan satu kumpulan karbohidrat yang tak dapat dicernakan oleh badan dan akan dikeluarkan dari badan. Fiber boleh membantu melancarkan pembuangan kerana menyerap air sepanjang laluan pembuangan dan membuang dengan lebih lancar.

KENAPA MEALSHAKE ?
  • Tubuh kanak-kanak memerlulan 20-30gm fiber setiap hari
  • Setiap hidangan Mealshake mengandungi 3g fiber Jadi amatlah sesuai anak-anak mengamalkan mealshake
  • Cadangan pengambilan untuk setiap hari ialah 3-4 kali sehari.
Tetapi kena ingat selain bergantung pada mealshake, salah satunya ialah anak-anak kena juga ambil sayur dan buah setiap hari
  • Selain fiber, Magnesium dalam Mealshake juga membantu dalam mengatasi sembelit ni. Magnesium bertindak membantu menenangkan otos usus yang boleh melancarkan pembuangan
  • Dan ianya juga boleh meningkatkan jumlah air dalam kolon yang boleh melembutkan najis seterusnya memudahkan pembuangan
TESTIMONI MEALSHAKE

Jom saya kongsikan beberapa testimoni mealshake untuk anak sembelit.

Anak saya Arif dah masuk 3 tahun .Alhamdulillah lepas amalkan mealshake selera makan dia dah improve dan sembelit pun dah jarang sangat-sangat. Selain itu selsema pun dah kurang. kalau tak dulu selalu jer kena ker klinik. Tapi sekarang tidak lagi. 
-Kak Rosiah Kasuri-





Selain dari masalah sembelit. Mealshake juga boleh membantu masalah seperti

  • Kurang Selera Makan
  • Anak ada Asma
  • Kerap Selsema dan demam
  • Kurang berat badan
  • Tidak fokus dalam Kelas
Semoga perkongsian ini dapat membantu ibu ayah diluar sana yang mencari Altenatif terbaik untuk atasi masalah sembelit anak. 

Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan boleh terus hubungi saya Jaa Pengedar Shaklee Kota Bharu di talian 013 9141124 atau wasap untuk info selanjutnya.

Pengedar Shaklee Kok Lanas
SID: 932441
Page: Mommy's Vitamin Cantik
Ig: vitamincantik_shakleeketereh

AREA COD : Kok Lanas , Ketereh, Mulong, Kota Bharu, Pasir Pekan

Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA