Kelebihan OMEGA GUARD untuk anak: Cara atasi masalah anak lambat membaca

OMEGA GUARD @ minyak ikan yang dikenali oleh setengah oranga adalah vitamin yang terbaik dan bukan sahaja diamalkan oleh orang dewasa malah juga kana-kanak dari umur 1 tahun ke atas. Kenapa ianya baik untuk kanak-kanak? Omega guard dapat membantu otak kanak-kanak berkembang baik dan menjadikan mereka lebih fokus dalam pempelajaran serta dapat membantu atasi masalah anak lambat membaca.

Add caption


Kenapa Omega Guard boleh membantu kanak-kanak untuk mudah belajar ?

Kajian menunjukkan bahawa diet yang kaya dengan Omega-3 boleh menyebabkan keupayaan pembelajaran meningkat, kemahiran menyelesaikan masalah, ingatan, tumpuan dan komunikasi antara sel-sel. Omega-3 juga telah terbukti untuk membantu menggalakkan perasaan positif dan juga keseimbangan emosi, dan boleh membantu orang ramai mengekalkan keupayaan mental yang sihat seiring dengan peningkatan usia.

DHA yang terkandung dalam Omega-3 juga banyak mempengaruhi otak untuk terus berkembang dan ia kini termasuk pemakanan yang diperlukan oleh kanak-kanak. Bukan sahaja bayi, bukan sahaja kanak-kanak kecil tetapi kanak-kanak yang hampir remaja.Contoh pada usia 5 tahun misalnya otak kanak-kanak telah berkembang dan maju pada kadar tidak sepertimana masa lain dalam kitaran hayat manusai. Sel-sel di dalam otak, retina, jantung dan bahagian-bahagian lain dalam sistem saraf masih berkembang, jadi pengambilan DHA harian yang mencukupi amatlah penting.

Kelebihan Omega Guard
Bagaimana Omega Guard membantu kanak-kanak untuk mudah belajar?

> Dengan menambahkan diet kanak-kanak dengan Omega-3, ia boleh mengembalikan sifat fleksibel dan lembuut membran sel terhadap neuron do dalam otak anak anda, menyebabkan peningkatankomunikasi sel dan fungsi otak.

> Omega- 3 juga memberi faedah terhadap fungsi otak dengan bertindak sebagai pembersih darah, menjadikan darah kurang melekit dan lebih cair, Ini membolehkan lebih banyak oksigen untuk sampai ke otak dan untuk member tenaga kepada otak.

Cara makan Omega Guard untuk kanak-kanak

Siapa yang belum kenal Omega Guard perlu tahu Omega Guard adalah dalam bentuk SoftGel. Bagi kita yang dewasa tidak menjadi masalah kerana hanya telan sahaja. Betul tak? tapi untuk kanak-kanak yang berumur 1 tahun ke atas yang masih tidak pandai menelan, bagaimana nak beri anak makan Omega Guard ni?

1) Disebabkan ianya dalam bentuk kapsul yang Softgel, ibu-ibu hanya perlu picit softgel omega, letak dalam sudu dan terus suap ke mulut anak.
2) Sekiranya anak menolok dengan cara di atas, ibu-ibu boleh mencampurkan Omega tadi dalam makanan mereka seperti masukkan dalam botol susu dan juga gaulkan dalam makanan mereka.
3) Jika anak jenis suka vitamin macam anak saya, ibu-ibu hanya bagi terus 1 biji Omega untuk diorang kunyah. Istilah busuk dak tak wujud bagi anak saya malah Omega guard dikunyak macam gula-gula.

Nilah hero saya yang memang suka sangat Minyak Ikan @ Omega Guard

4)  Bagi anak-anak yang dan besar yang mampu untuk menelan, maka 1 biji setiap hari sudah cukup untuk mereka.


Bagaimana untuk mendapatkan Omega Guard untuk atasi masalah anak lambat membaca ni? Boleh terus hubungi saya, pengedar Shaklee Kelantan untuk mendapatkan HARGA PROMOSI yang terbaik bulan JANUARI.  In Sya Allah dengan setiap pembelian segala konsultansi akan diberikan secara percuma.

Wan Nurhasliza Wan Taib (ID:932441)
FB: Wan Nurhasliza Wan Taib
Page: Mommy's vitamin cantik
No Tel: 0139141124
Kawasan COD : Ketereh, Kok Lanas, Mulong, Kota Bharu



   


Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA