CARA ATASI SAKIT SENGGUGUT KETIKA HAID

Senggugut mesti semua orang dah tahukan. Ker ada yang masih tak tahu? Lelaki mungkin kut. Tapi saya rasa lelaki lebih advance dari perempuan. Semua diaorang tahu. Betul tak? Ok la. Senggugut ni adalah kesakitan yang dialami oleh segelintir wanita ketika datang bulan @ haid. Ianya juga dikenali sebagai period pain. Dan setiap yang kena adalah berbeza setiap orang.


Ada yang sakit senggugut biasa-biasa dan ada yang sakit teruk sehingga tak boleh nak gerak. Yang dah kerja memang selalulah MC dan yang sekolah memang tak dapat hadir kelas. Terpaksa tidur jer untuk menahan kesakitan tu dan paling tak ramai yang ambil panadol @ ubat tahan sakit untuk kurangkan kesakitan yang mereka alami tu.

Bagaimanai Senggugut Boleh terjadi?

Senggugut terjadi adalah disebabkan apabila telur yang dilepaskan oleh ovari tidak disenyawakan oleh sperma. Telur itu dibuang oleh rahim. Sebagai mana yang kota tahu, ketika haid dinding dalam rahim yang tadinya tebal sebagai persediaan untuk hamil tetapi disebabkan telur tidak disenyawakan oleh sperma maka telur dibuang dan tidak melekat pada dinding rahim.

Semasa proses pembuangan telur inilah rahim akan mengecut dan seterusnya saluran darah disekita rahim akan mengecut untuk membuang telur tersebut. Dalam proses pengecutan inilah yang membuatkan sesetengah wanita berasa sangat sakit sehingga ada yang terpaksa ambil cuti kerana tak tahan dengan sakit senggugut.

Cara hilangkan Sakit Senggugut dengan Cepat dan Mudah

Mesti ramai wanita diluar sana tercari-cari apakah cara yang paling mudah untuk menghilangkan rasa sakit senggugut ini. Takkan nak bertahan dengan pil tahan sakit @ panadol jer tiap bulan. Bayangkan kalau duk ambil pil tahan sakit tiap bulan. Bertahun-tahun pula tu. Apa akan jadi dalam usus kita tu. Minta jauhlah dari benda-benda yang tak elok berlaku yer.

Jadi bagi sesiapa yang terfikir dan terlintas untuk mencuba supplemen bagi menghilangkan sakit senggugut malah boleh memberikan kesikatan yang baik untuk diri kita. Anda boleh cuba SET HILANGKAN SENGGUGUT SHAKLEE.

Antara vitamin yang terdapat dalam Set Hilangkan Senggugut ni ialah:-
1. GLA COMPLEX
2. OSTEMATRIX
3. B COMPLEX

Add caption

GLA Complex
✔Wanita yang hadapi senggugut tidak dapat menukarkan asid linolenik (sejenis asid lemak yang penting) dengan baik untuk menjadi GLA. Oleh itu pengambilan GLA tambahan dapat meringankan simpton senggugut.
✔Menstabilkan hormon dan membantu menstabilkan kitaran haid wanita.
✔Mengecutkan penyakit endometriosis @ cyst yang tumbuh pada wanita.

OSTEMATRIX (kalsium)
✔Sebelum haid bermula, paras bekalan KALSIUM AKAN MENURUN menyebabkan emosi tidak stabil dan lain-lain simptom senggugut. Oleh itu pengambilan KALSIUM tambahan dapat mengawal turun naik perasaan serta simpton-simpton yang lain.
✔Wanita yang ambil KALSIUM yang cukup dapat mengurangkan rasa sakit senggugut. Pengambilan yang cukup ialan 1000mg sehari.

B COMPLEX
✔Vitamin B Complex khususnya vitamin B5 (asid panthothenik), B6 dan B12 telah terbukti menghasilkan kesan terbaik ke atas masalah senggugut. Membantu mengurangkan rasa tertekan dan ianya diperlukan oleh kelenjar adrenal.

Dan Alhamdulillah dengan Set Senggugut ni telah ramai wanita diluar sana bebas dari senggugut. Ternyata SET SENGGUGUT SHAKLEE ni membantu mereka yang tiap-tiap bulan derita menanggung sakit senggugut. Dan sekarang sudah bebas dan tiada lagi MC dan ponteng kelas.hehe

Jom kita tengok testimoni yang mengamalkan Set Senggugut Shaklee ni.

Testimoni Set Senggugut









Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA