BAHAYA CYST !! CARA RAWAT CYST TANPA PEMBEDAHAN

Perut Buncit !!!

Rupanya bila dikesan rupanya ada cyst. Ramai wanita hari ini ada masalah csyt dan/ataupun fibroid ni. Family saya sendiri pun ada. Tapi sebab tak ada ilmu dan serah 100% kepada doktor akhirnya terpaksa buat pembedahan. Sedihkan. Tapi sekarang dah ada cara rawat cyst tanpa pembedahan dan ramai sembuh dengan alternatif ini.


" Ovarian Cyst sebenarnya adalah kantung yang mengandungi cecair dalam kilang telur ovari. Cecair ini boleh jadi cair seperti air, pekat likat dan adakalanya mengandungi tisu-tisu seperti rambut dan gigi. Ia juga mempunyai saiz yang berbeza.

Ovarian cyst ni ada 2 jenis. Satu dikenali sebagai FOLLICLE. Cyst ni normal cyst dimana akan membesar dan pecah untuk mengeluarkan telur ovum ketika ovulasi. Kedua dikenali sebagai FUNCTIONAL OVARIAN CYST. Cyst mcm ni saiz nya semakin membesar tapi tidak pecah. Sekiranya ia terus membesar sehingga 20cm dan tidak pecah ianya akan memberi masalah dan dalam keadaan seperti ni biasanya doktor akan melakukan pembedahan.

      Ketulan yang berjaya dikeluarkan oleh                      doktor. Gambar google.

SIAPA YANG BERISIKO MENGHIDAPI CYST?

✏ Orang yang tidak menjaga pemakanan dengan betul
✏ Mereka yang mempunya hormon tidak stabil
✏ Wanita yang mengalami senggugut yang teruk
✏ Orang yang suka makan makanan segera
✏ wanita yang menggunakan pad pakai buang
✏ Wanita yang lama mengamalkan pil perancang

BAHAYAKAH CYST ?

* CYST yang bersaiz 2cm kebawah selalunya tidak berbahaya. Selalunya akan hilang dengan sendiri tapi dengan keadaan kena jaga makan. Maknanya kena berpanta g supaya cyst tersebut tidak terus membesar.

* Tetapi jika CYST semakin membesar dal melebihi 5cm, ia mungkin akan bahaya jika ianya pecah. Hal ini adalah kerana bila pecah akan menyebabkan jangkitan pada organ lain. Jadi anda dinasihatkan aupaya selalu membuat pemeriksaan dengan doktor.

Untuk mencegah dan merawat dari awal supaya cyst tidak semakin teruk. Saya amat syorkan supaya kita semua kenali tanda-tanda cyst dalam rahim kita. Macam mana kita nak tahu bahawasanya Cyst ni dah ada dalam rahim kita. Teruskan membaca yer..

TANDA-TANDA CYST WUJUD DALAM RAHIM

  • Gangguan haid dimana haid datang tak stabil
  • Keputihan yang melampau
  • Perut kembung @ perut buncit
  • Mengalami kentut Vagina ( angin keluar dr vagina)
  • Sakit ketika berasama suami
  • Gatal dan bau yang kurang enak pada vagina
  • Kerap berasa letih dan pucat
  • Kerap membuang air kecil ketika batuk, berlari dan melompat
  • Kejang otot ( simpul biawak )
  • Kerap keguguran
Jika anda pernah dan sedang hadapi dengan tanda-tanda tersebut. Teruslah merujuk kepada doktor. Supaya kita tahu yang sebenar berlaku dan boleh mencari alternatif untuk merawat penyakit cyst ini.

Apapun yang bakal diberitahu oleh Doktor kita kena hadapinya dengan tenang. Jangan mudah stress dan putus semangat kerana apa yang berlaku itu ada hikmatnya. Yang penting anda perlu berusaha mencari rawatan yang baik untuk masalah cyst ini supaya ianya boleh dirawat tanpa perbedahan. 

Saya boleh mebantu anda In Syaa Allah. Saya ada cara rawat cyst tanpa pembedahan. Adakah betul ? Adakah ianya berhasil? Belum cuba belum tahu tapi setakat ini dah beribu testimoni pengguna GLA yang ada penyakit cyst ini. Tetapi anda perlu ingat walaupun alternatif kecutkan cyst tanpa perbedahan ini berhasil tapi anda perlu menjaga kesihatan anda dengan baik. Saya takut ianya kembali berulang kalau ianya tidak diambil peduli.

SUPPLEMEN SHAKLEE BANTU KECUTKAN DAN HILANG CYST



GLA COMPLEX

GLA COMPLEX boleh kecutkan Cyst dan hilangkan Cyst? Betul ker ? Best kan ??

GLA (asid linolenik gama) digunakan oleh wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid pada setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemah Omega 6 yang digunakan oleh badan untuk membentuk prostaglandi iaitu bahan berkesan berupa hormon yang akan membantu badan mengawal atur proses yang normal.

Minyak benih bunga matahari adalah salah satu sumber asid-asid lemak omega 6. Ianya mengandungi Vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara intergriti sel.

GLA COMPLEX amat membantu menstabilkan hormon dan sangat bagus dalam menyokong sistem imun dan persekitarannya.

Nak tahu betul ker tak GLA boleh hilangkan cyst @ hilangkan cyst, jom kita tengok testimoni pengguna GLA.










Secara ringkasnya, sama ada cyst ada di bahagian rahim atau ovari, ianya tetap Cyst dan perlu diberi rawatan alternatif selain pembedahan.

Selagi terdaya kita rawat cyst tanpa pembedahan, ikhtiarlah. Jangan sesekali putus asa kerana rahmat ALLAH tu ada pada mereka yang sentiasa kuat semangat dan yang tidak pernah putus asa. Segala penyakit itu datang dari ALLAH dan hanya kepada-NYA jugalah kita minta untuk disembuhkan. Ameen.

Semoga GLA dapat memberi manfaat kepada pesakit Cyst yang berikhtiar dengannya. Ameen.


Kepada sesiapa yang berminat untuk mencuba GLA COMPLEX dan juga Supplemen Shaklee yang lain boleh terus hubungi saya Pengedar Sah Shaklee anda.
Sebarang persoalan boleh terus whatsapp saya. In Syaa Allah saya akan menjawab segala kemusykilan anda.




Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA