HAID TIDAK STABIL MEMBUATKAN SESEORANG SUKAR HAMIL

Haid tidak teratur adalah satu masalah yang memang glamour dikalangan wanita sejak dari bangku sekolah menengah lagi. Malah ada yang berlanjutan sampai kahwin. Stressnyer bila haid tak stabilkan. Yer la. Biasa bulan-bulan haid mesti datang tapi bila ada masalah datang tak datang ni mesti rasa tak senang duduk. Yang dah kahwin lagilah stress. Mana tak stressnya sebab ianya boleh mengganggu seseorang tu dari sukar hamil. 


Saya pernah ada kawan masa study dekat UiTM haid dia tak datang sampai 9 bulan last-last check ada ketumbuhan. Sekarang bila dah kahwin susah nak dapat anak. Tensionnyer... tapi tula benda dah jadi nak taknak kita kena terima dengan redha. Anggap ianya sebagai ujian dari ALLAH tapi tak bermakna kita kena duduk diam jer. Kalau saya lah. Saya lebih suka mencari maklumat tentang masalah haid tidak stabil ni. Saya takkan dapat duduk diam jer. Haid tak stabil membuatkan seseorang sukar hamil memang masalah hangat zaman sekarang.

Banyak sebenarnyab penyebab kenapa Haid tidak stabil. Antaranya:-
💊Pemakanan yang tidak sihat iaitu diet yang terlalu tinggi dalam karbohidrat
💊Pengambilan kafein yang tinggi
💊Pertambahan @ penurunan berat badan secara mendadak
💊Merokok dan penggunaan dadah
💊Ketidakseimbangan hormon
💊Pengambilan ubat dan juga pil perancang
💊Pertambahan rutin senaman (terutama atlit)
💊Masalah kesihatan dimana demam, selsema @ sakit yang memerlukan rawatan insentif yang akan memberi tekanan kepada tubuh sekaligus akan menganggu kitaran haid
💊Stress @ tekanan dalam bentuk fizikal @ mental dalam kehidupan mampu mempengaruhi hormon dan kitaran haid kita
💊Seseorang yang ada masalah tyroid dimana hormon yang dirembeskan oleh tyroid boleh menyebabkan gangguan hormon sekaligus kitaran haid kita jadi tak stabil

Bagi mereka yang mencari vitamin untuk memulihkan kitaran haid ni kepada normal dan yang sedang merancang untuk hamil,anda perlu memastikan kitaran haid tiap bulan tu kembali normal. Jadi bila dah kembali normal masalah haid tidak stabil membuatkan seseorang sukar hamil tu dapa diselesaikan. Anda sekaligus akan mudah mendapat berita kehamilan. In Syaa Allah dengan izin ALLAH. So sebagai Pengedar Shaklee yang sah saya nak bantu anda untuk selesaikan masalah haid tidak stabil ni.


Anda boleh cuba SET KESUBURAN SHAKLEE yang terdiri dari VIVIX, GLA COMPLEX dan B COMPLEX.

Nak tahu bagaimana Set ini bertindak jangan segan2 hubungi saya k.. cuma saya nak pesan jangan ambil remeh masalah haid tidak stabil ni yer . Sebab haid tidak stabil nilah akan membuatkan seseorang itu susah hamil.

Jom hubungi saya JAA Pengedar Sah Shakle Kok Lanas.










Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA