CARA MERAWAT DARAH TINGGI SECARA SEMULAJADI TANPA UBAT

 
Darah tinggi!! 

Tekanan darah tinggi atau hypertension yang juga dikenali sebagai "silent killer" atau pembunuh senyap kerana ianya tidak menunjukkan sympton seperti sakit belakang @ sakit gigi. Sekiranya ia tidak dirawat ia boleh membawa risiko serangan jantung, strok, penyakit buah pinggang dan demensia. Sebenarnya ada cara untuk merawat darah tinggi ni samada secara medication ataupun secara semulajadi. Tapi entry kali ni saya nak kongsikan cara merawat darah tinggi secara semulajadi. 


Antara faktor yang mempengaruhi darah tinggi ni termasuklah faktor sejarah keluarga, umur, etnik dan gaya hidup seseorang. 

💔 Tekanan darah yang sihat adalah pada paras 120/80 mm Hg atau lebih rendah

💔 140/90 mm Hg digunakan sebagai indikator untuk tekanan darah tinggi, tidak mengira umur @ usia seseorang itu. Angka pertama adalah tekanan sistolik iaitu tekanan apabila jantung mengalirkan darah ke seluruh tubuh anda. Angka kedua adalah tekanan diastolik iaitu tekanan ketika seseorang berada dalam keadaan rehat.

5 Cara untuk kurangkan tekanan darah tinggi secara semulajadi dan tanpa ubat..

Anda mengalami masalah Darah Tinggi ?
Untuk langkah berjaga-berjaga bagi menangani kemungkinan yang anda mengalami penyakit darah tinggi. Jom kita ikuti tips2 di bawah. 

1. KURANGKAN BERAT BADAN. Carilah inisiatif bagi mengawal berat badan dan bagi yang nak menurunkan berat badan. Berat badan kurang 5kg pun sudah memberi impak yang besar dan kesan ubat yang diberi doktor akan diserap dengan cepat.

2. JANGAN MEROKOK. Kesan nikotin yang berada dalam rokok akan meningkatkan tekanan darah sehinggase 10 mm Hg dalam masa sejam. Jadi kalau berbatang-batang anda hisap tidakkah ianya akan meningkatkan lagi tekanan darah anda.?? So sekarang bolehlah untuk berhenti merokok.

3. KURANGKAN PENGAMBILAN GARAM. Pastikan pengambilan garam seharian kurang dari 2.3g. Garam ni umpama pasir yang serap air dan sekaligus akan meningkatkan darah. So kena ingat yer. Kurangkan penggunaan kicap, telur dan ikan masin dan kurangkan garam dalam masakan.

4. KURANGKAN STRESS. Stress sama ada sebab duit, kerja , kesesakam jalanraya dan banyak lagi boleh menyebabkan tekanan darah sementara waktu. Tapi sekiranya mempunyai stress yang kronik ianya akan mudaratkan kesihatan anda. Jadi kena pandai salam seimbangkan tekanan tersebut.

5. AMALKAN DIET YANG SIHAT DAN JUGA SENAMAN. Bersenamlah sekurang-kurangnya 30-40min pada hujung minggu. Bersenamlah sekurangnya 3 - 4 kali sehari. Pastikan diet harian anda adalah yang terbaik. Sebab pemakanan seharian kita amat memberi impak.besar kepada peningkatan tekanan darah. Jadi kena pastikan diet harian yang diambik tu boleh membantu anda dalam mengawal tekanan darah tinggi. Banyak tips2 yang ada dalam membantu anda mengawal tekanan darah tinggi:-

💊 kurangkan pengambilan alkohol dan kafein
💊 ketahuilah kalori seharian anda
💊 makan 5 -7 kali sehari tapi mestin dalam kuantiti yang kecik
💊 pastikan mengawal kolestrol badan anda dan elak makanan yang berkolestrol tinggi seperti makanan lauk dan organ-organ dalaman seperti paru-paru.
💊 lebihkan serat seperti nasi perang, grains, buah-buahan dan sayur-sayuran segar.


Semoga ianya dapat membantu anda semua. Samada yang dah kena penyakit darah tinggi mahupun yang berisiko mendapatnya. Tapi disini saya nak share dengan anda semua beberapa produk Shaklee untuk Penyakit Darah Tinggi ni. Nak katakan Shaklee ni dapat bantu dan rawat darah tinggi 100% tu mungkin tidak, tapi untuk mengawalnya menjadi lebih teruk, mengurangkan sympton dan mengelakkan dari ianya berlaku In Syaa Allah boleh.

💖 OMEGA GUARD 💖

Omega 3 telah diuji dan terbukti dalam mengurangkan darah tinggi. Kajian dari American Heart Association menunjukkan omega 3 dapat merendahkan tekanan darah berbanding dengan orang yang tidak mengambilnya.  Omega ini bertindak melancarkan saluran darah dan membuang kolestrol dalam darah.

💖 GARLIC COMPLEX 💖

Garlic membantu mengekalkan tekanan darah normal dan paras kolestrol. Menurunkan kolestrol LDL, trigliserida dannkelikatan darah.

💖 VIVIX 💖

Melindungi DNA, memperbaiki DNA dan memberi impak positif kepada pengawalan genetik. Melindungi dan mengurangkan risiko penyakit berkaitan jantung. Membantu dalam proses penurunan berat badan. Meningkatkan kesihatan imun badan dan menggalakkan kesihatan keseluruhan.

Nak tahu yang mana sesuai dengan anda. Juga mengambil kira baget anda? Tiada masalah saya boleh membantu anda. Shaklee In Syaa Allah akan memberi kesan yang baik untuk anda yang berjaya mengamalkannya secara konsisten. 

KENAPA PERLU AMALKAN SHAKLEE ?? 
👉 100% dari tumbuhan semulajadi
👉 Selamat ( HALAL & LULUS KKM)
👉 Berkesan keranan Shaklee telah membuat kajian menyeluruh
👉 Satu-satunya Supplement yang mempunyai LANDMARK STUDY

Jom kita lihat beberapa TESTIMONI yang mengamalkan SHAKLEE salam penyakit Darah Tinggi mereka. Semoga ianya bermanfaat buat anda semua.







Macam mana nak dapatkan Vitamin Shaklee ni yer?? Mesti anda tertanya-tanyakan. Nak dapatkan terus dari Office Shaklee  pun boleh tapi anda boleh guna SID : 932441 saya. Sebab kalau bukan ahli anda tak boleh membeli tau. So nak senang jom masuk ahli dlu. Banyak kelebihan bila anda menjadi AHLI SHAKLEE tau. 

Yang nak order dan mendapat konsultansi yang berterusan dari saya, amatlah dialu-alukan. Jangan bimbang saya merupakan pengedar yang jujur yang hanya ingin membantu anda dalam menyelesaikan masalah / penyakit anda. Saya merupakan PENGEDAR SAH SHAKLEE so anda tak perlu bimbang k. Nak hubungi saya macam mana tu?? Senang jer. Boleh hubungi nombor yang tertera di bawah k. 


Yang jauh kita akan poskan yer. Yang nak COD pun boleh. Antara kawasan COD saya ialah KETEREH,KOK LANAS, MULONG, KOTA BHARU & PASIR PEKAN













Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA