ATASI KEPUTIHAN KETIKA HAMIL SUPAYA IBU HAMIL DAPAT MENJALANI TEMPOH KEHAMILAN DENGAN SELESA DAN TERSEYUM

Keputihan sering berlaku kepada wanita samada yang belum berkahwin mahupun yang sudah berumah tangga. Boleh dikatakan lumrah wanita akan mempunyai keputihan dan yang membezakan banyak atau sikit. Saya juga mengalaminya tetapi sekarang Alhamdulillah selepas lahir anak kedua semua mimpi ngeri tu telah hilang.
 
Keputihan ketika hamil mahupun dikalangan wanita biasa adalah satu perkara normal. Ini kerana ia berperanan dalam penjagaan fungsi organ pembiakan wanita. Cecair yang dihasilkan oleh kelenjar di dalam rahim dan serviks berfungsi untuk membawa keluar bakteria dan sel-sel mati. Dan ini akan membantu organ pembiakan wanita sentiasa bersih dan mencegah serangan jangkitan.

CARA ATASI KEPUTIHAN
Sumber dari google
 

Biasa keputihan yang dialami oleh ibu hamil dikenali sebagai Leukorrhea. Ianya bersifat cair, bewarna putih susu dan bau yang tidak kuat. Ketika seseorang itu hamil, penghasilan hormon estrogen akan meningkat dimana ianya akan menyebabkan keputihan akan keluar dalam kuantiti yang banyak berbanding semasa keadaan tidak hamil. Tapi jangan bimbang Leukorrhea tidak akan membahayakan kandungan dan juga ibu itu sendiri.
 
TETAPI, kena diingat dan diambil kira sekiranya keputihan itu bersifat pekat, warna kekuningan @ kehijauan, ada rasa gatal-gatal, rasa sakit dan kemerahan, sakit ketika bersama suami, rasa sakit ketika membuang air kecil dan yang utama ialah berbau yang tidak menyenangkan iaitu bau yang hanyir. Jika ini berlaku ibu hamil perlu mendapatkan rawatan segera kerana kemungkinan ada jangkitan ataupun bakteria. Jangan ambil ringan yer ibu-ibu kerana jangkitan ini berisiko menyebabkan kelahiran pra-matang ataupun kematian bayi dalam kandungan.
 
Paras hormon estrogen semasa mengandung menyebabkan faraj menghasilkan lebih banyak glikogen dimana ia akan menggalakkan pertumbuhan kulat.
CARA HILANGKAN KEPUTIHAN KETIKA MENGANDUNG
 
Untun mengelak dari berlaku benda yang tidak diingini, jom kita lihat cara hilangkan keputihan ketika mengandung. Semua orang kenal bawangkan? Yang selalu kita gunakan ketika masak. Kenapa BAWANG ?
 
Bawang putih dapat membantu hilangkan keputihan semasa mengandung kerana bawang putih mampu mencacatkan aktiviti dan membunuh bakteria, kulat dan virus. Allisin berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah terhadap kesihatan. Allisin tidak terdapat dalam bawang putih biasa tetapi dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan. Walaubagaimanapun, pengkaji telah menemui bawang putih akan kehilangan keberkesanannya pada suhu 100°C.
 
Jadi pengambilan bawang yang cukup setiap hari mampu membantu kita ibu-ibu hamil dalam mengatasi masalah keputihan. Tapi saya tak sangguplah kalau nak kunyah macam gitu jer bawang putih. Anda sanggup ker ? Kalau yang sanggup ahamdulillah tapi kalau yang tak sanggup bolehlah ambil GARLIC COMPLEX dari Shaklee.

Garlic Complex bertindak sebagai anti bakteria dan anti-kulat yang dapat menghilangkan keputihan semasa mengandung. Selain itu, ia juga membantu mengawal tekanan darah, menstabilkan glukos dalam darah dan meningkatkan sistem imunisasi tubuh ibu mengandung.
 
CARA ATASI KEPUTIHAN KETIKA HAMIL

 
KELEBIHAN GARLIC COMPLEX SHAKLEE
 
1) Dwi teknologi bagi mengawal bau
2) Pengekalan 100% allisin aktif. Jarang suplemen bawang putih dipasaran yang ada allisin aktif
3) Perisa semulajadi dari ekstrak ROSEMARY dan SPEARMINT
4) Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg ekstrak bawang putih tulen
5) 100% antibiotik semulajadi
6) Tiada bahan kimia dan sintetik, perasa dan pewarna tambahan
7) Diperkayakan dengan vitamin E bagi meningkatkan sebatian aktif dan keberkesanan Garlic Complex pada tubuh
 
Jadi apa tunggu lagi. Jangan diambil mudah keptihan ketika hamil. Sebelum terlambat jom dapatkan Garlic Complex Shaklee dari saya sekaranga. Dengan harga hanya RM47.50 sebotol mampu membantu anda mengatasi keputihan yang anda alami.
 
Hubungi saya di no tel dibawah. Yang berada jauh dari saya, jangan bimbang penghantaran seluruh Malaysia juga saya buat. Untuk yang ingin COD hana call / whatsapp saya.
 
COD : Kota Bharu, Wakaf Bharu, Kubang Kerian, Pasir Tumboh, Mulong, Ketereh,
Kok Lanas
 
 
 

 

Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN GATAL KULIT SUPAYA LEBIH LICIN DAN CANTIK

3 CARA ATASI MASALAH KENTUT VAGINA DENGAN SELAMAT

KENAPA BISUL KERAP TIMBUL. APAKAH BAHAYA BISUL PADA KAWASAN VAGINA